15/02/2016 Societat
Terminal de passatgers al port de Palamós. (Foto: Ports de la Generalitat.)
Ja han començat les obres d'ampliació de l'estació marítima del port de Palamós, amb l'objectiu d'adaptar-la als requeriments de l'espai Schengen. Aquesta condició obre la possibilitat al port de Palamós a embarcar i desembarcar passatgers de fora de la Unió Europea, sense que hagin tocat prèviament un altre port comunitari.
L'actuació a la terminal de passatgers la promou Ports de la Generalitat. L'objectiu és donar més superfície tancada i coberta a l'actual edifici, per tal d'acollir els passatgers de països tercers. Les obres preveuen encabir la segregació dels controls segons la procedència dels passatgers, a més de l'espai per als cossos policials que realitzin aquesta vigilància. La façana serà homogènia per conservar al màxim la distribució original, i incorpora una superfície porxada per a donar aixopluc als passatgers. L'edifici s'allargarà fins a assolir una superfície de 255 metres quadrats. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, valora bé aquesta actuació i destaca els beneficis de tenir un port Schengen.
La reforma de l'estació marítima de Palamós suposa una inversió de 193 mil euros per part de Ports de la Generalitat. Les obres han d'estar enllestides a l'abril per a l'inici de la temporada de creuers 2016.
Totes les notícies:
08/06/2026 - Societat El 19 de juny obriran les fires de Festa Major al costat de l'estació d'autobusos
La Festa Major de Palamós recuperarà aquest any l'espai d'atraccions de fira. Estarà actiu del...
08/06/2026 - Societat Els escolars de Palamós aprenen amb el teatre com celebrar una revetlla segura
A les 11 del matí començarà a La Gorga la representació de l'obra de teatre 'A foc lent'. Es...
08/06/2026 - Serveis El creuer Marella Discovery 2 fa escala avui a Palamós
Avui hi ha escala de creuer al port de Palamós, la tercera de les 8 que estan programades per a...
08/06/2026 - Cultura Rumb(A)Palamós programa 5 concerts pels divendres de juliol
La tretzena edició del festival d'estiu Rumb(A)Palamós ja té programa. Aquesta iniciativa de...
08/06/2026 - Cultura L'artista Lola Fàbrega exposa a la Sala Mundet de Sant Antoni
La Germandat Arturo Mundet ha inaugurat aquest cap de setmana al seu local de Sant Antoni...
Notícies relacionades:
Enllaços web relacionats: