15/02/2016 Societat
Un llit de l'hospital de Palamós, el centre sanitari de referència al Baix Empordà.
L’hospital de Palamós ja té en marxa un pla operatiu davant l’increment dels casos de grip. El centre ja ha activitat el nivell 2 d’alerta d’aquest pla, i ha obert 12 llits més d’hospitalització que estaran operatius durant les tres pròximes setmanes. L’hospital palamosí respon així a l’evolució a l’alça de la demanda assistencial per grip. L’Agència de Salut Pública de Catalunya ja ha decretat la fase epidèmica de la malaltia.
El servei d'urgències de l'hospital de Palamós està atenent aquests dies una mitjana de 130 pacients diaris, en conjunt. Ja fa dies, però, que s'ha detectat una major incidència de casos de grip, amb el risc que això suposa per a pacients crònics que es desestabilitzen més fàcilment. Això ha fet activar el nivell d'alerta 2 del pla operatiu, que suposa ampliar en 12 llits més la capacitat d'hospitalització. Xavier Pérez és el director assistencial de l'hospital de Palamós.
Altres accions que inclou el pla són la informació a la ciutadania sobre recomanacions per als pacients amb grip i consells d'utilització dels serveis sanitaris. Xavier Pérez recorda que la majoria dels casos de grip són lleus i es poden resoldre a l'atenció primària.
El protocol per l'epidèmia de grip també inclou la priorització de les activitats i l'ampliació de dispositius de personal i de llits d'hospitalització, així com el reforç d'infermeria de nit.
Totes les notícies:
01/10/2026 - Societat Palamós i Sant Joan acull una jornada de debat sobre les bones pràctiques i el futur de la pesca
El sector de la pesca es reuneix avui a Palamós i Sant Joan per compartir coneixements,...
01/10/2026 - Societat Els sindicalistes de la Policia Local denuncien incomunicació amb l'Ajuntament
Els representants sindicals de la Policia Local de Palamós i Sant Joan es malfien de l'oferta de...
01/10/2026 - Medi Ambient Implantació progressiva de la recollida de residus porta a porta comercial
En el calendari de posada en servei del nou contracte de recollida de residus i neteja viària de...
01/10/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes d'octubre
La temporada de creuers al port de Palamós entra ja en el seu últim trimestre. Resten un total de...
01/10/2026 - Societat SSIBE celebra avui la 13a Jornada de Recerca
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, que gestiona l'hospital comarcal de Palamós i 4...
Notícies relacionades:
Enllaços web relacionats: