11/02/2016 Societat
Un moment de l''enterrament del Carnestoltes, ahir a la placeta del Testament.
El Carnaval de Palamós 2016 va consumar ahir el seu darrer acte amb l’enterrament del Rei Carnestoltes. Incapaç d’assimilar els excessos de tants dies de festa, en ‘Txond Güein’ va expirar, davant el desconsol de la reina ‘Canyó del Coloridu’. Un any més, la Colla del Testament va fer saber públicament les darreres voluntats del Rei del Carnaval, amb la sàtira i la crítica punyent que caracteritza aquest grup.
L'última jornada del Carnaval de Palamós va començar a primera hora de la tarda amb el seguici fúnebre del Carnestoltes, que es va encarregar de donar a tota la població la mala nova del seu decés. Amb una sobredosi de gresca entre pit i esquena, el Rei del Carnaval de Palamós havia passat a millor vida i, com es habitual, tocava acomiadar-lo amb tots els honors i donar a conèixer el seu llegat. D'això se'n va encarregar la Colla del Testament. Abans, una còmica versió del Sant Pare va llegir les absoltes i, tot seguit, es van fer públiques les darreres voluntats del Carnestoltes. Com sempre, un text humorístic i crític que va passar revista a algunes temes d'actualitat local.
El difunt Carnestoltes va deixar escrita també la seva visió del què ha estat el Carnaval d'aquest any. En general, bona nota per a les colles que han participat en els diferents actes.
Acabada la lectura del testament, el cos del Carnestoltes no es va salvar de rebre una bona remullada en aigua de mar, com és tradició. La festa va acabar amb una sardinada popular a la platja Gran. Era el comiat a una nova edició del Carnaval de Palamós que, per uns dies, ha omplert els carrers d'una sana i transgressora alegria.
Totes les notícies:
30/12/2025 - El tràmit urbanístic pel nou hospital, clau per garantir la continuïtat de l'equipament a Palamós
L'Ajuntament de Palamós ha aprovat inicialment la modificació del Pla d'Ordenació Urbana...
30/12/2025 - Gracieta Ayats Oliva ja dona nom a un carrer de Palamós
Gracieta Ayats Oliva ja dona nom a un carrer de Palamós. Substitueix l'antic Remigi Rubau i...
30/12/2025 - Els Pastorets dels Showboys s'acomiaden després de 20 anys
Després de dues funcions amb el Teatre La Gorga plena a vessar, avui es fa la darrera funció dels...
30/12/2025 - SSIBE amplia el servei de psicooncologia gràcies a la col·laboració de la Fundació Oncolliga
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà amplia el servei de psicooncologia gràcies a la...
30/12/2025 - 'Crea't', una comunitat per acompanyar en el benestar físic i emocional
La palamosina Berta Pahissa, amb una llarga trajectòria professional en el món de la fotografia,...
Notícies relacionades:
09/02/2016 - Cultura Penúltim dia de Carnaval, amb la comitiva papal com a protagonista
...
19/02/2015 - Societat Palamós diu adéu al Rei Magorium en un ambient festiu.
...
Enllaços web relacionats: