11/02/2016 Societat
Classificació de la roba que recull l'ONG Humana.
La població de Palamós va donar l’any passat a l’ONG Humana un total de 27 tones de roba usada, un 23 per cent més que al 2014. Humana té distribuïts un total de 13 contenidors a Palamós. Una part d’aquesta roba es reutilitza i, a més, s’evita que acabi en el circuit de recollida dels residus urbans, reduint-ne l'impacte ambiental.
De fet, cada quilo de roba que es reutilitza i no és incinerat evita l'emissió de més de tres quilos de CO2 a l'atmosfera. La recollida de roba és un servei gratuït per al municipi i significa un estalvi important en les despeses de recollida i eliminació de residus urbans. Humana disposa de 1.450 contenidors arreu de Catalunya, que l'any passat van aplegar quasi 4.500 tones de tèxtil usat. 13 d'aquests contenidors estan a Palamós, on la gent hi ha deixat 27 tones de roba durant el 2015. Joan Carles Montes, responsable de Comunicació de l'ONG Humana, explica el destí de la roba reutilitzada.
La roba recollida als contenidors d'Humana es trasllada a una planta de classificació situada a l'Ametlla del Vallès. Gairebé 6 de cada 10 peces es preparen per a la reutilització. La valorització d'aquest producte ha permès destinar, entre 2010 i 2014, més de nou milions d'euros a projectes d'educació i agricultura a l'Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia.
Totes les notícies:
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...
15/05/2026 - Cultura Conxa Aviñó presenta 'Menjarem torrades a l'infern', a Calonge
La Biblioteca Municipal de Calonge programa a les 7 d'aquesta tarda la presentació del llibre...
Notícies relacionades: