21/01/2016 Cultura
En l'acte, Proide Palamós presentarà el projecte solidari d'equiparar ordinadors a una localitat del Perú. (Foto: Proide.)
El Punt Jove de Palamós acull avui la presentació de l’Agenda Llatinoamericana 2016. És una publicació internacional, en diferents llengües, i que vol conscienciar sobre la creixent diferència entre rics i pobres a nivell mundial. L’acte, que comença a les vuit del vespre, també servirà per presentar el projecte de cooperació internacional que farà l’entitat Proide, i per fer el lliurament dels diners recaptats en la darrera edició del Mercat de la Joguina Solidària.
L'Agenda Llatinoamericana és una iniciativa que va néixer l'any 1992 de la mà de José Maria Vigil i Pere Casaldàliga. Se celebraven els fastos del cinquè centenari de la descoberta d'Amèrica, i els impulsors de l'agenda van pensar a crear un instrument de divulgació i conscienciació sobre la creixent desigualtat entre el nord i el sud. El projecte ha anat fent camí fins arribar ara al 25è aniversari. Jordi Planas és el president de la Comissió Agenda Llatinoamericana, responsable de l'edició catalana.
Planas explica la feina divulgativa que fan des de la Comissió Agenda Llatinoamericana, que té la seva seu a Girona.
L'Agenda Llatinoamericana es presenta a Palamós, avui a les vuit del vespre, al Punt Jove. La presentació la farà Jordi Ros, membre de la Taula Solidària de Palamós i col·laborador de la Comissió. A més, l'entitat Proide Palamós presentarà el projecte solidari a què destina els diners recaptats amb la barraca de gots de la Festa Major de Palamós 2015. Es tracta d'equipar amb ordinadors l'escola Signos de Fe, en un assentament pròxim a la capital peruana, Lima. Així mateix, l'acte s'aprofitarà també per fer el lliurament dels diners que ha recollit la darrera edició del Mercat de la Joguina Solidària de Palamós, En aquest cas, el destí dels fons serà l'entitat ASOPEDI i el seu programa d'atenció a persones amb discapacitat a Guatemala.
Totes les notícies:
05/11/2025 - L'atur puja a Palamós per quart mes consecutiu
El nombre de persones que busquen feina a Palamós va pujar d'un 6 per cent a l'octubre, i es va...
05/11/2025 - Les bases de Junts a Palamós deixen en mans de la direcció del partit la tria de l'alcaldable
Després que Raimon Trujillo va anunciar fa unes setmanes que no tornarà a ser l'alcaldable de...
05/11/2025 - Mantenir la prestació dels serveis públics, prioritat del PSC pel pressupost 2026
Com ja hem explicat els últims dies el govern de Palamós, format per ERC i el PSC, està parlant...
05/11/2025 - Càritas, pendent del permís de la parròquia per reobrir el SABI
Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan espera reobrir aviat el Servei d'Atenció Bàsica...
05/11/2025 - L'Ajuntament reedita els estudis sobre els orígens de Palamós i Sant Joan
Per fomentar la participació en la consulta sobre el topònim municipal, i fer que la ciutadania...