13/01/2016 Política
Marc Lamuà va visitar els estudis de Ràdio Palamós.
Marc Lamuà, diputat electe del PSC al Congrés, reivindica el catalanisme integrador com un espai natural que el partit ha de recuperar. El polític palamosí admet que els resultat dels socialistes catalans a les generals no han estat bons però diu que l’escenari era complex, tan pel procés que viu Catalunya com per la transformació que experimenta ara mateix la política espanyola. Lamuà defensa el federalisme com el model ideal per encaixar la pluralitat nacional que hi ha a l’estat.
El palamosí Marc Lamuà és secretari d’Organització del PSC Comarques Gironines des de 2012. Va ser el cap de llista del PSC a Girona en les eleccions generals del passat 20 de desembre i va ser escollit com a diputat al Congrés. Els resultats, però, no van ser bons per als socialistes catalans. El PSC va obtenir vuit diputats perdent-ne sis respecte als 14 que va aconseguir al 2011, en els pitjors resultats que ha registrat en uns comicis generals i passant de segona a tercera força, per darrere de EnComúPodem i ERC. Lamuà admet que el PSC ha perdut certa força. Diu que la manera de fer política a Espanya ha canviat. La redistribució de forces polítiques més plural a nivell estatal ha substituït el canvi de torn bipartidista que Espanya ha viscut des de la transició. Per a Lamuà, el procés sobiranista de Catalunya també feia que l'escenari fos més complex. Dos condicionants que, segons el diputat socialista, no eren favorables per al PSC. Malgrat això, diu, el partit ha resistit. No obstant, Lamuà es mostra partidari d'enllaçar ponts i recuperar l'espai natural del PSC dins el catalanisme integrador.
Lamuà creu que en les darreres eleccions la ciutadania ha expressat la voluntat de que no hi hagin majories absolutes i que el repte que tenen els polítics ara mateix és saber gestionar la complexitat d'un espectre polític més plural i ser capaços de pactar. Respecte a això, defensa un acord d'esquerres a Espanya el més ampli possible i es mostra convençut que el PSOE no investirà Rajoy. Lamuà diu que cal modificar la Constitució i instaurar un model federal que permeti l'encaix de totes les sensibilitats que hi ha a l'estat. Una feina en què, reconeix, encara falta molta pedagògia per fer a Madrid. Com a representant de les comarques gironines al Parlament, explica quins seran els seus reptes.
A falta d'un acord que permeti formar govern a Espanya, Marc Lamuà estaria disposat a tornar a encapçalar la llista del PSC a Girona en unes hipotètiques futures eleccions al maig si el partit li ho demana. El secretari d'Organització dels socialistes gironins ha elogiat també la feina que està fent el PSC de Palamós, ara en l'oposició municipal.
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...
Notícies relacionades: