11/01/2016 Política
Puigdemont amb un grup d'alcaldes de l'AMI, ahir al Parlament. (Foto: Associació de Municipis per la Independència.)
El nou president de Catalunya, Carles Puigdemont, va destacar en el seu discurs d'investidura el paper fonamental que el món local ha de tenir en el nou Estat català. Puigdemont es va convertir ahir en el 130è president de la Generalitat de Catalunya després d'una llarga negociació entre Junts Pel Sí i la CUP que es va desbloquejar dissabte amb el pas al costat del ja expresident Artur Mas.
Carles Puigdemont, fins ara alcalde de Girona i president de l'Associació de Municipis per la Independència, va ser investit ahir en primera votació per majoria absoluta amb 70 vots a favor. 62 de JxSí i 8 de la CUP, dues abstencions de la CUP i 63 vots en contra de Ciutadans, PSC, Catalunya Sí que es pot i Partit Popular. En el seu discurs, Puigdemont va defensar el mandat democràtic resultant de les eleccions del 27-S. Va remarcar que, tot i que el candidat no és el mateix, el programa sí que ho és. El nou president va tenir paraules d'agraïment a Artur Mas.
El nou president de Catalunya va fixar les prioritats del seu pla de govern. La principal és culminar el procés cap a la independència i va dir que complirà amb els passos que fixa la declaració rupturista del passat 9 de novembre aprovada al Parlament. Puigdemont va dir també que s'iniciarà el procés participatiu perquè els ciutadans facin aportacions a una futura constitució catalana, com a fase prèvia a la seva tramitació al parlament català. El president de la Generalitat va destacar que el món local està cridat a tenir un paper fonamental en la construcció i en la definició de la Catalunya del futur.
Puigdemont adopta el pla de xoc social acordat entre JxSí i la CUP, aplicant de manera immediata les mesures més urgents en matèria d'habitatge i pobresa. En un Ple extraordinari celebrat aquest matí, Puigdemont ha renunciat a l'alcaldia de Girona, càrrec que ocupava des del 2011. El president s'ha compromès a traslladar 'l'estil gironí de fer política la Generalitat i ha ofert diàleg i entesa amb tothom. La investidura in extremis ahir de Carles Puigdemont com a president de la Generalitat tanca un llarg procés de negociacions entre Junts Pel Sí i la CUP.
Totes les notícies:
30/09/2026 - Política L'alcaldessa de Palamós i Sant Joan ofereix diàleg per resoldre el conflicte laboral de la Policia Local
L'alcaldessa de Palamós i Sant Joan, Maria Puig, del grup d'ERC, ha fet avui una crida al diàleg...
30/09/2026 - Societat Convocades les eleccions a les confraries de pescadors catalanes
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquest mes de setembre l'ordre d'inici...
30/09/2026 - Política Som-hi creu que la línia marítima amb les Illes no és una prioritat
Som-hi per Palamós i Sant Joan creu que el projecte de línia marítima regular amb les Illes...
30/09/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni suspèn llicències per a determinades activitats econòmiques
El Ple de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha aprovat suspendre temporalment el tràmit de...
30/09/2026 - Cultura El jaciment del Collet presenta els resultats de la campanya d'excavacions
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni i la Universitat de Girona han presentat aquest matí les...