Compromís per impulsar pressupostos participatius el 2017

21/12/2015 Societat


Joan Bohigas, regidor de la CUP, en el Ple del passat dimarts.

Joan Bohigas, regidor de la CUP, en el Ple del passat dimarts.

L’Ajuntament de Palamós impulsarà un sistema de participació ciutadana en el pressupost municipal, a partir de l’any 2017. Així ho diu una moció que es va aprovar en el Ple d’aquest mes de desembre. La proposta va sortir del grup de la CUP que, finalment, va acceptar una esmena del grup d’Esquerra Republicana de Catalunya. L’acord preveu també trametre la proposta al Consell de Participació Ciutadana de Palamós, perquè digui la seva.

El text de la moció recorda que els ajuntaments són l'administració amb més marge per aplicar polítiques de proximitat i promoure la participació. Constata, en aquest sentit, que la gestió dels recursos econòmics és un assumpte especialment rellevant per a la ciutadania i que la transparència, la informació i participació són un dret. La moció aprovada pel Ple de Palamós diu que la participació directa de la ciutadania i el teixit associatiu en l'elaboració del pressupost municipal no qüestiona la competència del govern local sinó que és un vehicle per fomentar la implicació de la gent. Joan Bohigas és el regidor de la Candidatura d'Unitat Popular a l'Ajuntament de Palamós.



La CUP va acceptar una esmena d'Esquerra Republicana de Catalunya que matisa el paper del Consell de Participació Ciutadana, que podrà fer aportacions i suggeriments a aquest procés. Una vegada més, el PSC i el PP van votar contra una moció de la CUP per les formes que utilitza aquesta formació, sense buscar un consens previ al Ple.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...