07/12/2015 Política
El candidat Jordi Xuclà, en la visita d'aquest passat divendres a Palamós.
El cap de llista al Congrés per Girona de Democràcia i Llibertat, Jordi Xuclà, acusa el govern espanyol d’asfixiar premeditadament la Generalitat i la ciutadania de Catalunya. Xuclà, que divendres va fer una visita a Palamós, va posar com a exemple el retard en l’adaptació del port a frontera exterior Schengen. El candidat assegura que el govern del PP ho va aturar deliberadament arran de la consulta del 9N.
El mes de març d'aquest any, el ministre d'Interior, Jorge Fernández Díaz, va venir expressament a Palamós per anunciar la llum verda definitiva al procés perquè el port de Palamós sigui frontera exterior Schengen. Això vol dir que el port queda facultat com a espai d'entrada i sortida de persones de fora de la Unió Europea. La gerent de Ports de la Generalitat, Dolors Rodríguez, explicava fa pocs dies que en la pròxima temporada de creuers turístics ja es treballarà amb aquest marc jurídic. De fet, només falta que es facin les obres d'adequació de l'estació marítima de passatgers, que ja tenen dotació econòmica del govern català. Malgrat tot, el candidat gironí al Congrés per Democràcia i Llibertat, Jordi Xuclà, denuncia que l'Estat ha retardat el procés deliberadament.
Xuclà, que divendres va fer campanya electoral a Palamós, retreu al govern del Partit Popular que hagi volgut silenciar el debat polític sobre la reivindicació de frontera internacional del port palamosí.
Jordi Xuclà també ha recordat que l’Estat espanyol és el que té més ports internacionals de tots els membres de la Unió Europea amb frontera Schengen. En aquest sentit, va precisar que Galícia, amb molt menys trànsit de vaixells de creuer i passatgers que Catalunya, té més ports d'entrada i sortida de turistes.
Totes les notícies:
23/10/2026 - Societat SSIBE planifica les seves prioritats a 2 anys amb un nou pla estratègic
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ja té enllestit i aprovat el seu Pla Estratègic...
23/10/2026 - Serveis Última escala de l'any del creuer Marella Explorer
Avui divendres hi torna a haver escala de creuer al port de Palamós. En aquest cas es tracta de...
23/10/2026 - Societat Les Kaòtikes recuperen el 'Mar de Birres' després de l'ajornament pel mal temps
Ara sí, demà dissabte està previst que finalment es pugui celebrar la vuitena edició del 'Mar...
23/10/2026 - Serveis La Cambra de Palamós participa en una missió comercial a Àlaba
La Cambra de Comerç de Palamós ha participat aquesta setmana al Retail Tour Àlaba, una missió...
23/10/2026 - Cultura Inici de l'exposició 'El fons d'indústries Montaner' i xerrada al MEC Espai Creatiu
Avui s'inaugura a la Capella del Carme l'exposició 'El fons d'indústries Montaner. Una fàbrica...