30/11/2015 Medi Ambient
Els pescadors redueixen l'activitat per poder seguir portant peix al mercat
Els pescadors de Palamós asseguren que amb les vedes que segueixen des de fa cinc anys han aconseguit reduir l’esforç pesquer més d’un 40 per cent. La confraria palamosina diu que la resta de ports catalans no han seguit aquesta mateixa línia, però que ara ho hauran de fer perquè la Unió Europea està decidida a imposar la reducció de l’esforç pesquer a la Mediterrània perquè el mar ja no aguanta tanta pressió extractiva.
La flota d'arrossegament del port de Palamós va començar a fer vedes l'any 2010. A l'hivern, la totalitat dels vaixells atura l'activitat durant un mes i, fins a la primavera, les embarcacions que van a la gamba fan quatre setmanes més de veda. En total, dos mesos sense pescar que repercuteixen favorablement en la reproducció de les espècies i en la sostenibilitat de l'activitat. Segons el patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges, això els ha permès reduir l'esforç pesquer més d'un 40 per cent, en la línia del què exigeix la Unió Europea.
Els pescadors de Palamós es queixen des de fa temps que la resta de ports catalans no s'han implicat tan a fons en les vedes. Francesc Benaiges destaca que ara ho hauran de fer.
Des de 2013, els pescadors de Palamós apliquen també un pla específic de gestió de la gamba. La seva finalitat és limitar i fer més selectiu el procés de captura d'aquest preuat crustaci, perquè la seva pesca sigui sostenible en el temps.
Totes les notícies:
27/10/2026 - Successos Confinen un edifici del passeig del Mar per un incendi
Els serveis d'emergències s'han mobilitzat avui en un incendi que s'ha produït a quarts de dotze...
27/10/2026 - Successos Entren a robar a l'Aula d'Aprenentatge
A dos quarts de dotze del migdia d'ahir, personal de l'Aula d'Aprenentatge es va adonar que algú...
27/10/2026 - Societat Ja es pot fer la vacuna antigripal sense cita prèvia a l'hospital de Palamós
Aquest passat dilluns va començar la segona fase de la campanya de vacunació contra la grip i la...
27/10/2026 - Societat 7 farmàcies de Palamós i Sant Joan permeten vacunar-se de la grip i la COVID
Per segon any consecutiu, diferents farmàcies de Palamós i Sant Joan, coordinades amb l'Àrea...
27/10/2026 - Societat Convocades dues noves jornades de donació de sang i plasma a Palamós i Sant Joan els dies 23 i 28 de novembre
El Banc de Sang i Teixits convoca dues noves jornades de donació de sang i plasma a Palamós i...