27/11/2015 Cultura
La conferència del Museu de la Pesca viatja a la història del port.
El Museu de la Pesca de Palamós organitza aquesta tarda una conferència sobre vaixells i activitat comercial al port de la vila. El ponent serà Joaquim Serra, membre de l’Associació Gironina d’Amics de la Mar. La xerrada comença a les set i l’entrada és gratuïta.
El títol de la conferència és 'Viatge a la història del port de Palamós. Vaixells i activitat comercial (1929-1954)'. És un acurat retrat de la vida del port palamosí en aquest període, repassant els vaixells que arribaven, les seves càrregues, les companyies navilieres, el paper dels consignataris, l'impacte que va tenir la Guerra Civil en el comerç o també els vaixells més curiosos que ens van visitar. Joaquim Serra utilitzarà nombroses fotografies per il·lustrar la seva conferència. La xerrada que es fa a les set d'aquesta tarda al Museu de la Pesca és el fruit d'una exhaustiva recerca sobre el moviment comercial al port de Palamós al llarg del segle vint i s'ha aconseguit amb el buidatge dels registres d'entrades i sortides diàries, conservats a l'Arxiu Històric de Girona.
Recordeu també que aquest diumenge hi ha concert musical al teatre La Gorga, amb 'El carnaval dels animals', a càrrec de LleidArt Ensemble. Parlem d'una peculiar formació de cambra formada per joves músics i que, en aquesta ocasió, recrea una faula musical del compositor Camille Saint-Saënts. La posada en escena d''El carnaval dels animals' és aquest diumenge a les cinc de la tarda. Entrades a 4 euros fins als 14 anys d'edat, i a 5 euros per a la resta del públic. Els socis de Joventuts Musicals de Palamós tenen l'entrada gratuïta.
Totes les notícies:
01/10/2026 - Societat Palamós i Sant Joan acull una jornada de debat sobre les bones pràctiques i el futur de la pesca
El sector de la pesca es reuneix avui a Palamós i Sant Joan per compartir coneixements,...
01/10/2026 - Societat Els sindicalistes de la Policia Local denuncien incomunicació amb l'Ajuntament
Els representants sindicals de la Policia Local de Palamós i Sant Joan es malfien de l'oferta de...
01/10/2026 - Medi Ambient Implantació progressiva de la recollida de residus porta a porta comercial
En el calendari de posada en servei del nou contracte de recollida de residus i neteja viària de...
01/10/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes d'octubre
La temporada de creuers al port de Palamós entra ja en el seu últim trimestre. Resten un total de...
01/10/2026 - Societat SSIBE celebra avui la 13a Jornada de Recerca
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, que gestiona l'hospital comarcal de Palamós i 4...