16/11/2015 Serveis
Escola La Vila de Palamós.
El Partit dels Socialistes de Catalunya presentarà una moció en el Ple de demà en què sol·licita una acció al Govern de la Generalitat per fer front a l'alta demanda de beques de menjador. El PSC denuncia que no es poden cobrir les més de 900 sol·licituds de beques per aquest curs al Baix Empordà. La moció demana que la Generalitat destini recursos per pal·liar la malnutrició infantil i evitar que cap nen es quedi sense beca de menjador.
Les beques menjador són àjuts sufragats amb fons públics que es destinen a alumnes en edat escolar obligatòria, que pertanyen a famílies en situacions socioeconòmiques precàries. El Departament d'Educació de la Generalitat s'encarrega de fer la planificació i d'establir el preu màxim de la prestació del servei. Per la seva banda, els consells comarcals fan la gestió de les ajudes, que cobreixen parcialment o, en alguns casos, la totalitat del cost del servei. Teresa Ferrés, portaveu del PSC a l'Ajuntament de Palamós, explica que al Baix Empordà no es poden cobrir el gran nombre de sol·licituds de beca de menjador per aquest curs. Per aquest motiu, el principal grup de l'oposició presenta demà al Ple una moció reclamant a la Generalitat que doti pressupostàriament la partida per fer front a aquesta necessitat.
Per la seva banda, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat recorda que la partida econòmica dels ajuts garantits està oberta, i que aquells casos que sobrevinguin durant el curs escolar s’atendran, ja siguin per als ajuts del 100 per cent o del 50 per cent de l’import. El Govern reitera que tot alumne amb necessitats alimentàries severes tindrà ajut de menjador garantit. Actualment al Baix Empordà, hi ha 338 beques garantides al 50 per cent i 175 al 100 per cent. Xifres que queden lluny de les més de 900 sol·licituds d'aquest ajut.
Totes les notícies:
03/10/2026 - Societat El Baix Empordà, en perill màxim per pluges torrencials en les properes hores
El Meteocat situa la nostra comarca en el nivell 6 sobre 6 entre les vuit del matí de demà...
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...