12/11/2015 Medi Ambient
El mosquit tigre és un insecte amb una picada molt agressiva.
El mosquit tigre ja s’ha establert a 134 poblacions de les comarques gironines, el 60 per cent dels municipis de la demacarció. L’insecte s’ha detectat per primer cop aquest any a 23 noves localitats. Afecta quasi tot el Gironès i La Selva i bona part de l'Empordà. El programa de seguiment de control del mosquit tigre ha atès unes 150 queixes de particulars i ajuntaments gironins durant aquesta temporada.
L’Alt Empordà és la comarca que ha registrat un nombre més elevat de queixes, seguida pel Baix Empordà i la Selva. El cap de l’àrea de protecció de la salut de l'organisme de la Diputació de Girona Dipsalut, Xavier del Acebo, ha dit que l’expansió del mosquit tigre a les comarques gironines era previsible.
A més de donar suport econòmic als ajuntaments en la lluita contra el mosquit tigre, Dipsalut també fa campanyes de sensibilització. Destaca sobretot el projecte educatiu a les escoles que ja ha arribat a més de 38 mil alumnes des del 2008. El mosquit tigre es va detectar per primera vegada a Catalunya ara fa onze anys, i set a les comarques de Girona. A Palamós, concretament, hi va arribar l'any 2011. Aquest insecte es caracteritza per tenir les potes i el cos a ratlles blanques i negres, i la seva picada té una reacció més forta que la dels mosquits comuns. El cap del Servei de Control de Mosquits, Eduard Marquès explica que humitat i calor són la fórmula perfecta per al desenvolupament del mosquit tigre.
Per a evitar la proliferació del mosquit tigre cal seguir consells simples com ara eliminar els objectes que puguin acumular aigua o buidar-los setmanalment. Tapar hermèticament amb tapa o tela mosquitera els dipòsits d'aigua de regar o netejar períodicament les canaleres de teulats i terrasses també són mesures útils. Per últim, es recomana posar peixos vermells en basses ornamentals i fonts de jardí, perquè es mengen les larves dels mosquits.
Totes les notícies:
09/05/2025 - Els inspectors de pesca reclamen millores laborals
Els inspectors de pesca continuen amb la vaga indefinida que van començar el 3 de març passat, i...
09/05/2025 - 3 escales de creuer al port, entre avui i el diumenge
Avui divendres tornen les escales de creuer al port de Palamós. Ens visita el vaixell Marella...
09/05/2025 - Palamós apostarà pels rentapeus a les platges, aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós mantindrà durant l'estiu els rentapeus que ha instal·lat a les platges...
09/05/2025 - La previsió de pluja ajorna la Mostra del Disc Antic
L'entitat Club de Fans dels 60's, 70's i 80's ha decidit ajornar la Mostra del Disc Antic, prevista...
09/05/2025 - Sortida guiada d'observació natural, aquesta tarda
L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós organitza aquesta tarda una sortida...