10/11/2015 Política
El Parlament de Catalunya va aprovar ahir l'inici del procés de creació d'un nou Estat. (Foto: Parlament de Catalunya).
El món local donarà suport a la resolució del Parlament d’inici del procés de la creació d’un nou Estat. L’Associació Catalana de Municipis farà arribar als ajuntaments catalans una moció per ser debatuda en tots els plens municipals. Per la seva banda, les entitats sobiranistes celebren l’aprovació de la resolució independentista i demanen celeritat en la investidura del president de la Generalitat.
Un any després de celebrar la consulta i després d’un debat intens, el Parlament va aprovar ahir la declaració de ruptura, amb els vots de Junts pel Sí i la CUP, i va iniciar el procés de desconnexió amb Espanya. Jordi Sánchez, president de l’Assemblea Nacional Catalana, destaca la resolució històrica que es va debatre ahir al Parlament.
Quim Torra, president d’Òmnium Cultural, diu que el pas d’ahir és l’inici de la transformació de l’autonomia catalana en un estat.
Carles Puigdemont, president de l’Associació de Municipis per la Independència, ha parlat del compromís del món local amb la resolució del Parlament.
Un compromís del món local que també vol transmetre l’Associació Catalana de Municipis, que farà arribar una moció a tots els ajuntaments per ser debatuda en tots els plens municipals de Catalunya.
Per altra banda, el Parlament està immers avui en la segona jornada del debat d'investidura, amb la votació a la tarda d'Artur Mas com a candidat a la presidència de la Generalitat. Tot sembla indicar que no serà favorable perquè la CUP ja ha anunciat que no li donaria suport. Les entitats sobiranistes reclamen, en aquest sentit, que s'arribi ràpid a un acord d'investidura per formar govern el més aviat possible i continuar amb el procés de creació de la republica catalana que es va iniciar ahir.
Totes les notícies:
11/05/2026 - Política L'Ajuntament de Palamós preveu incrementar l'execució d'inversions
El regidor de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Palamós, Eduard Riera, del grup d'ERC, preveu...
11/05/2026 - Societat Donació de sang i plasma al CAP Palamós, aquesta tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants criden a participar en la jornada...
11/05/2026 - Societat Reunió participativa veïnal a les comunitats del Pla de barris
L'Ajuntament de Palamós programa avui la quarta i penúltima trobada del cicle de reunions amb...
11/05/2026 - Successos Un detingut i dos lesionats en dues baralles al carrer
Una persona detinguda i dues de ferides és el balanç de dues baralles a la via pública que s'han...
11/05/2026 - Societat El palamosí Adrià Garcia és amnistiat després d'anys de neguit per un cas d'una discussió mentre col·locava llaços grocs
Avui us expliquem el cas del palamosí Adrià Garcia que, recentment, ha estat amnistiat per...