06/11/2015 Cultura
Una de les antigues bateries del puig del Molí de Vent.
L’Ajuntament de Palamós té intenció d’obrir al públic el parc del Molí de Vent, a mig termini. L’espai conserva les antigues bateries que defensaven Palamós durant la Guerra Civil. L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, diu que cal recuperar-lo per la seva significació històrica, però que prèviament se l’ha de dotar de contingut a través d’un projecte de museïtzació.
Durant la Guerra Civil, les bateries antiaèries del puig del Molí de Vent protegien Palamós i el seu port dels atacs dels avions del bàndol franquista. Actualment es conserven l'espai on hi havia els canons, l'edifici de comandament de tir i la xarxa de refugis. L'any 2005 ja es va habilitar aquest espai públic i, el 2010, es van recuperar els edificis i el seu entorn en una actuació vinculada al Memorial Democràtic. Des d'aleshores, però, els actes vandàlics i l'abandonament han deteriorat l'entorn. Per a l'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, l'objectiu és obrir al públic aquest espai, dotant-lo de continguts i d'un discurs històric.
L'any passat, l'anterior govern municipal va aprovar un projecte valorat en 36 mil euros, per refer la il·luminació, reparar el tancament exterior, el dels refugis i l'observatori, i posar mobiliari urbà. En una segona fase, l'objectiu era redactar un projecte de museïtzació per a donar a conèixer tot el patrimoni històric del puig del Molí de Vent.
Totes les notícies:
04/07/2025 - Comença el festival Rumb(A)Palamós amb un concert itinerant
Avui comença la dotzena edició del Rumb(A)Palamós, el primer festival de rumba catalana de la...
04/07/2025 - El Marella Voyager fa escala al port de Palamós
Avui hi ha la segona escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. La fa el vaixell...
04/07/2025 - Ernest Bertran homenatja Joan Manuel Serrat a La Gorga
Joventuts Musicals de Palamós programa aquest diumenge, en conveni amb l'Àrea Municipal de...
04/07/2025 - La plaça dels Comtes de Palamós acull la primera Mini Fest
Aquest dissabte se celebra la primera edició de la Mini Fest, una festa familiar a la plaça dels...
04/07/2025 - Jornades Europa en Blau, al castell de Calonge
El castell de Calonge serà demà dissabte l'escenari d'una nova edició de les Jornades Europa en...
Notícies relacionades: