Els hotelers no volen reformes de la taxa turística

03/11/2015 Serveis


Les pernoctacions turístiques tributen des de ja fa tres anys.

Les pernoctacions turístiques tributen des de ja fa tres anys.

Els hotelers rebutgen una eventual reforma de la taxa turística, si els diners recaptats no es destinen exclusivament a la promoció del turisme. Així s'ha expressat Joan Molas, president de la Confederació Empresarial d'Hostaleria, Restauració, i Apartaments Turístics de Catalunya, quan ja fa 3 anys de l'entrada en vigor de l'impost. Molas també ha reclamat als ajuntaments que destinin els diners a les finalitats per les quals es va crear la taxa.

La taxa turística va entrar en vigor el novembre de 2012. Grava les pernoctacions en establiments turístics del país, amb diferents modulacions. La Generalitat cedeix un 30 per cent de l'import als municipis, perquè destinin els diners a projectes de promoció turística. Darrerament, han sorgit propostes en el sentit d'incrementar l'import de la taxa i fer servir la recaptació per a altres finalitats, El president de la Confederació Empresarial que representa el sector turístic català, Joan Molas, ho rebutja.



Molas també és contrari a què els municipis utilitzin els diners de la taxa per a projectes aliens al turisme.



Aquest mateix estiu, la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona rebutjava la proposta d’Oriol Illa, president de la Taula del Tercer Sector, perquè s’augmenti l’import de la taxa turística d’un euro a un euro mig amb l’objectiu de destinar-ne una part a projectes socials. La Federació creu que això és una tasca necessària però que l'ha d'assumir l’administració pública i no les empreses privades.







Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...