Impostos i taxes congelats a Calonge

30/10/2015 Societat


Ple de l'Ajuntament calongí en què es va aprovar les ordenances. (Foto: Ajuntament de Calonge)

Ple de l'Ajuntament calongí en què es va aprovar les ordenances. (Foto: Ajuntament de Calonge)

L’Ajuntament de Calonge ha aprovat aquesta setmana les ordenances fiscals per a l’any que ve, que congelen la totalitat d’impostos i taxes. L’expedient presenta novetats com ara les bonificacions als vehicles ecològics o a les instal•lacions amb energia solar, i uns abonaments per aparcar a les zones blaves tarifades. Les ordenances bonifiquen també impostos i taxes a famílies econòmicament vulnerables.

El regidor d'Hisenda de l'Ajuntament de Calonge, Albert Ros, explica per què han apostat per la congelació d'impostos i taxes.



Les ordenances fiscals de Calonge per a 2016 contemplen bonificar un 75 per cent de l'impost de circulació als vehicles híbrids i elèctrics, així com als que utilitzin combustibles menys contaminants. En aquesta mateixa línia mediambiental, hi haurà la bonificació d'un 95 per cent de l'impost de construccions i obres, per a les instal·lacions d'energia solar. Una altra de les novetats de les ordenances de Calonge és la creació d'uns abonaments per a les zones blaves d'aparcament. Albert Ros, regidor d'Hisenda.



Les noves bonificacions se sumen a les que, amb caràcter social, ja venia aplicant l'Ajuntament de Calonge. Això afecta l'IBI, en el cas de famílies nombroses, monoparentals o en funció dels ingressos, el rebut de les escombraries per a la gent gran i en casos de pobresa, entre altres. Les ordenances fiscals de Calonge s'han aprovat amb 15 vots favorables i 2 abstencions.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...