26/10/2015 Societat
Primera reunió del nou mandat de la Taula de Coordinació Local pel Dret a l'Habitatge. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L’Ajuntament de Palamós ha demanat a les entitats bancàries si tenen pisos buits procedents de desnonaments al municipi. L’objectiu és determinar si n’hi ha i, si és així, arribar a un acord amb els bancs perquè els cedeixin amb finalitat de lloguer social. A l’Ajuntament, però, no li consta que ara mateix hi hagi cap pis en aquesta situació a Palamós. Així ho va explicar en el darrer Ple municipal, el regidor d'Urbanisme, Jordi Pallí.
L'Ajuntament de Palamós ja havia fet aquest tràmit davant els bancs, però ara el repeteix en compliment del decret llei de la Generalitat de mesures urgents en matèria d'habitatge, per reforçar la protecció de famílies vulnerables. Aquest instrument implica, entre altres coses, crear un registre administratiu d'habitatges buits. Jordi Pallí.
A Palamós, el seguiment dels casos d'emergència habitacional el fa la Taula de Coordinació Local pel Dret a l'Habitatge, on hi ha representats grups polítics municipals i entitats i institucions implicades en aquest tema. El decret llei de la Generalitat dóna ara algunes eines més per treballar en aquest sentit. Així, el Govern i els ajuntaments tenen dret de tanteig i retracte en les operacions de venda de tots els pisos provinents d'execucions hipotecàries o dacions en pagament. El decret llei també preveu sancionar com a infracció greu les entitats financeres que no mantinguin en condicions d’habitabilitat els pisos. L'objectiu és que aquestes vivendes buides tornin al mercat en forma de lloguer social.
Totes les notícies:
27/03/2026 - La totalitat del passeig del Mar s'obrirà avui als usos públics
Ràdio Palamós ja us va anunciar ahir l'ajornament, a causa de la previsió de vent, de tots els...
27/03/2026 - Palamós convida tothom a participar en el 'Primer bany de l'any'
L'Àrea de Promoció Econòmica i Turisme de l'Ajuntament de Palamós convoca, finalment, per a...
27/03/2026 - Tanquen la barraca de cala Estreta pel risc de despreniments
L'Ajuntament de Palamós ha decidit tancar la barraca de cala Estreta. La causa és el risc de...
27/03/2026 - Olga Praderas analitza l'abandonament esportiu a l'adolescència per culpa dels estereotips de gènere
Olga Praderas va analitzar ahir a Palamós com els estereotips de gènere, la pressió sobre el...
27/03/2026 - El grup de teatre de l'associació El Trampolí presenta 'En essència' a Palamós
Ja fa més de 25 anys que l'entitat El Trampolí treballa per la igualtat de drets i oportunitats...
Notícies relacionades:
11/03/2015 - Societat Sistach defensa demanar el llistat de pisos buits a Palamós.
...
25/09/2015 - Societat La Taula pel Dret a l'Habitatge reprèn les reunions.
...
29/04/2015 - Societat L'Ajuntament identifica cinc habitatges desocupats.
...
05/02/2015 - Societat Palamós demana als bancs una relació de pisos desocupats.
...