01/10/2015 Esports
Fotografia d'una edició anterior de l'Oncotrail. (Foto: David Faja).
Aquest cap de setmana es fa la tercera edició de l'Oncotrail. Es tracta d'una cursa de relleus per equips amb un itinerari total de 100 quilòmetres que, sortint i arribant a Palafrugell, recorre paratges de la Costa Brava i el massís de les Gavarres. Hi ha 78 equips inscrits, cadascun d'ells amb un mínim de sis integrants i un màxim de vuit. Un dels que s'hi han incorporat aquest any és el de 'Les formigues de Palamós', format per treballadors de l'Ajuntament.
El formen vuit homes i dones que s'han ajuntat per l'ocasió amb l'ànim de viure una experiència lúdica, esportiva i solidària. David Costa és un dels integrants de 'Les formigues de Palamós'.
Els grups que participen a l'Oncotrail fan una aportació econòmica que es destina als programes de la Fundació Oncolliga Girona, d'ajuda als malalts de càncer i les seves famílies. Cada equip ha de posar 1.000 euros, a més de 40 euros per corredor. De moment, l'organització ja n'ha recaptat més de 80 mil. Els membres de 'Les formigues de Palamós' han fet diferents activitats per recollir fons, a més de divulgar públicament la tasca que fa Oncolliga. La sortida de la prova es farà dissabte a les nou del matí. Els equips disposaran d'un màxim de 30 hores per fer el recorregut de 100 quilòmetres, en relleus d'un mínim de quatre corredors. Joan Fugarolas, de 'Les formigues de Palamós', espera que vagi bé i que acabin repetint l'experiència.
L'Oncotrail està organitzada per la Fundació Oncolliga, en estreta col·laboració amb l'Agrupació Excursionista i el Club Atlètic Palafrugell.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...