30/09/2015 Societat
Accés obert a l'aparcament de la Cooperativa, aquest matí.
Els aparcaments públics de la platja Gran, la Planassa i la Cooperativa són gratuïts des d'aquesta setmana. El motiu és que l'Ajuntament de Palamós ha rescindit el contracte d'explotació d'aquests espais amb l'empresa Romepark. En el Ple municipal d'aquest mes de setembre ja s'havia aprovat iniciar aquest procés, a causa del deute de la concessionària amb la Seguretat Social.
Romepark tenia la concessió dels aparcaments públics de Palamós des de feia setze anys. El Ple va aprovar per unanimitat, però, rescindir aquesta relació. Així ho explicava l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, durant el plenari de setembre.
Dit i fet, Romepark ja no gestiona els aparcaments des d'aquest passat dilluns. Això vol dir que els estacionaments de la Planassa, la platja Gran i la Cooperativa són lliures i gratuïts fins que s'adjudiqui la concessió a una nova empresa. L'Ajuntament de Palamós i Romepark estaven lligats des de 1999 per un contracte de quinze anys que es podia prorrogar d'any en any, fins a un màxim de cinc anualitats més. L'any 2014 es va executar la primera d'aquestes pròrrogues però, de cara a 2015, l'Ajuntament ja va deixar clar que volia extingir el contracte. Així ho va aprovar, a més, en el Ple d'octubre de l'any passat però, dos mesos després, es va fer enrere i el plenari va donar via lliure a prorrogar el compromís amb Romepark perquè gestionés els aparcaments municipals de Palamós un any més, fins a juliol de 2016. Ara, però, el deute de l'empresa amb la Seguretat Social ha mogut l'Ajuntament a executar la resolució del contracte.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...