14/09/2015 Societat
El Ple ordinari de setembre va debatre el deute de la Generalitat.
L'Ajuntament de Palamós demana a la Generalitat que faci aflorar el deute de quatre milions d'euros que manté amb el municipi i l'inclogui en el pressupost, com a primer pas per pagar-lo. L'Ajuntament ha rebut aquest estiu una carta del conseller de Presidència, Francesc Homs, que no posa cap termini al pagament del deute, i que recorda els mecanismes amb que s'està finançant la Generalitat.
Aquests mecanismes passen bàsicament pel Fons de Liquiditat Autonòmic, el FLA, a través del qual l'Estat espanyol presta diners a les comunitats autònomes perquè puguin fer front a les seves obligacions. El regidor del grup del PSC, Joan Gea, en va parlar durant el Ple municipal d'aquest mes de setembre. Gea considera que la carta del conseller Homs desenfoca la qüestió perquè el problema és que la Generalitat no reconeix el deute amb Palamós en el seu pressupost.´
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, va explicar davant el plenari que s'estan fent gestions davant el Govern a diferents nivells, amb l'objectiu de desencallar el pagament del deute.
La Generalitat arrossega un deute d'uns quatre milions d'euros amb l'Ajuntament de Palamós, la major part corresponent al Pla de Barris. No disposar d'aquests diners li costa al municipi uns 400 mil euros anuals, va explicar el regidor Joan Gea.
Totes les notícies:
01/10/2026 - Societat Palamós i Sant Joan acull una jornada de debat sobre les bones pràctiques i el futur de la pesca
El sector de la pesca es reuneix avui a Palamós i Sant Joan per compartir coneixements,...
01/10/2026 - Societat Els sindicalistes de la Policia Local denuncien incomunicació amb l'Ajuntament
Els representants sindicals de la Policia Local de Palamós i Sant Joan es malfien de l'oferta de...
01/10/2026 - Medi Ambient Implantació progressiva de la recollida de residus porta a porta comercial
En el calendari de posada en servei del nou contracte de recollida de residus i neteja viària de...
01/10/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes d'octubre
La temporada de creuers al port de Palamós entra ja en el seu últim trimestre. Resten un total de...
01/10/2026 - Societat SSIBE celebra avui la 13a Jornada de Recerca
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, que gestiona l'hospital comarcal de Palamós i 4...