Palamós celebrarà la Diada amb actes institucionals només al matí.

10/09/2015 Societat


Imatge d'arxiu d'una Diada a la plaça de Catalunya de Palamós, (Foto: Josep Lois-SAMP).

Imatge d'arxiu d'una Diada a la plaça de Catalunya de Palamós, (Foto: Josep Lois-SAMP).

Palamós celebrarà demà la Diada Nacional de l'Onze de Setembre. Com és habitual ho farà amb un programa d'actes institucionals que, en aquesta ocasió, presenta la novetat que es farà íntegrament en horari de matí. El motiu és facilitar que la gent pugui assistir a la tarda a la 'Via lliure cap a la independència', que tindrà lloc a l'avinguda Meridiana de Barcelona.

Els actes arrencaran a les onze del matí amb una cercavila de gegants i grallers de Palamós, acompanyada de l'Esbart Dansaire La Renaixença, de Barcelona. La comitiva anirà des de l'Ajuntament fins a la plaça de Catalunya. Allà, a dos quarts de dotze, es farà una demostració de balls tradicionals catalans, a càrrec de l'esmentat esbart, a més d'un ball de gegants amb la Colla de Palamós. Després, començarà la part més institucional amb la hissada de la senyera a la plaça de Catalunya, acompanyada del 'Cant dels pobles' interpretat per la coral El Progrés. Això anirà seguit de la lectura del manifest institucional dels grups polítics municipals i de l'ofrena floral al monument al poema 'Les tombes flamejants', de Ventura Gassol. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha convidat tothom a participar d'aquests actes de celebració de la Diada.



L'alcalde ha explicat també per què els actes es fan en horari de matí.



L'última part dels actes de demà a la plaça de Catalunya serà la interpretació d'Els Segadors, novament amb la coral El Progrés, i l'actuació de la formació Meandre, que oferirà un recital de ball folk. Després dels actes, sortiran els set autocars organitzats per l'ANC que aniran a la 'Via lliure', a Barcelona. L'ANC, per cert, lliurarà una estelada nova a l'Ajuntament perquè onegi a la plaça de Catalunya, després de la Diada. Fora ja de l'Onze de Setembre però dins dels actes commemoratius de la Diada, diumenge es farà una audició de sardanes al passeig del Mar, a les set de la tarda.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...