L'episodi d'altes temperatures s'allargarà almenys fins demà.

30/06/2015 Societat


Cal hidratar-se durant les exposicions al sol a la platja.

Cal hidratar-se durant les exposicions al sol a la platja.

Protecció Civil de la Generalitat insisteix a demanar precaució davant les altes temperatures i l'elevat risc d'incendi que estem tenint aquesta setmana. Estan en fase d'alerta els plans d'emergència Procicat i Infocat i es recomana, una vegada més, extremar la prevenció en les activitats a l'aire lliure i en les zones forestals, especialment on hi ha urbanitzacions.

A Palamós, ahir dilluns ja es van superar els 30 graus de temperatura màxima. La combinació amb la humitat, però, va fer que la sensació tèrmica real fos de més de 35 graus en alguns moments. Aquesta situació es pot mantenir almenys fins demà dimecres, segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya. Protecció Civil de la Generalitat recomana a la ciutadania que s'informi de com fer front a aquest augment dels termòmetres, especialment pensant en les persones més vulnerables com són la gent gran, els nadons i els malalts crònics. També es demana extremar les precaucions a la platja i no banyar-se si us trobeu malament o esteu cansats. Cal evitar estar massa estona al sol i protegir-vos amb para-sols, gorres o samarretes. Els nens menors de sis mesos han d'estar sempre a l'ombra i la canalla i la gent gran han de prendre líquids amb freqüència per estar ben hidratats. En general, la recomanació és fer la mínima activitat a l'exterior mentre durin aquestes temperatures. Sergi Delgado, és el director de Protecció Civil de la Generalitat.



L'altre gran què d'aquest episodi de temperatures altes és el risc d'incendi forestal. Entre les comarques més afectades hi continua havent el Baix Empordà. Sergi Delgado.



Al litoral i prelitoral de Barcelona i Girona, la presència d'un gran nombre d'urbanitzacions envoltades de bosc incrementa el risc d'incendi i fa necessari intensificar les mesures de precaució.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...