Divendres es tanca l'accés motoritzat a S'Alguer i Castell.

17/06/2015 Medi Ambient


El camí de cala Estreta quedarà tancat al trànsit rodat durant l'estiu.

El camí de cala Estreta quedarà tancat al trànsit rodat durant l'estiu.

La mitjanit d’aquest divendres es tancarà l’accés amb vehicle motoritzat als espais naturals de Castell-Cap Roig i de S’Alguer. Aquesta és una mesura que es posa en pràctica durant els mesos d’estiu, per minimitzar el risc d’incendi forestal. La restricció de pas afectarà tots els propietaris de vehicles a motor que no siguin residents o propietaris en aquests espais naturals del terme municipal de Palamós.

Amb l'arribada del bon temps, l'afluència de públic al litoral de Castell-Cap Roig i de S'Alguer es multiplica. Molta gent hi va amb els seus cotxes i això suposa una pressió molt desfavorable per al medi i un repunt del risc d'incendi forestal. Josep Vilanova, tècnic de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.



En el cas de S'Alguer, la prohibició d'accés afectarà l'únic camí accessible per a vehicles que, des de La Fosca, permet arribar fins a l'aparcament de la pineda d'en Gori. Els propietaris de les barraques o els residents a la zona estaran autoritzats a accedir a l'esmentat aparcament, amb un únic vehicle per propietat. A Castell-Cap Roig, la mesura preventiva afecta tots els accessos a aquest Espai d'Interès Natural, i es fa en coordinació amb els ajuntaments de Mont-ras i Palafrugell, i la Generalitat. Des de Palamós, l'accés que estarà tallat durant l'estiu serà el del camí de cala Estreta. Com a alternativa, l'Ajuntament de Palamós habilita una zona d'aparcament al pla de Castell, amb capacitat per a uns 500 vehicles. Josep Vilanova.



L'estacionament, per segon any consecutiu, estarà vigilat i gestionat per personal de la Federació d'Associacions de Defensa Forestal de les Gavarres. Els usuaris han de pagar 5 euros al dia.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...