19/05/2015 Política
Els participants del debat que es va celebrar ahir al cinema Arinco.
Set de les vuit candidatures que concorren a les eleccions municipals de Palamós van participar ahir a la nit, al Cinema Arinco, en un debat d'alcaldables al voltant del tema de les inundacions que es produeixen periòdicament en determinades zones del municipi. El debat va ser una iniciativa de la Comissió d'Afectats per les Inundacions a Palamós i Sant Joan.
Les diferents forces polítiques participants van coincidir en el fet que la solució tècnica a les inundacions és cara, que l'Ajuntament de Palamós no la pot afrontar en solitari i que cal pressionar la Generalitat perquè assumeixi les inversions necessàries. Pirates de Palamós va proposar solucions com ara fer un dipòsit soterrat davant l'aparcament de l'Equitativa. CUP es va queixar d'un model urbanístic que considera incontrolat i poc respectuós amb el medi, mentre Junts x Palamós i Sant Joan, Partit Popular i Esquerra Republicana de Catalunya van demanar consens polític per afrontar el problema. Els candidats del PSC i Convergència i Unió, Teresa Ferrés i Jordi Pallí, van polaritzar força el debat. Pallí va retreure al govern poca voluntat política per solucionar el tema i va reclamar perseverància i no caure en el conformisme. Ferrés, per la seva banda, va recordar les actuacions urbanístiques que s'han fet per pal·liar els efectes dels aiguats i es va remetre a les gestions que s'han fet amb la Generalitat per a redactar un projecte tècnic. Pallí li va criticar que vulgués minimitzar la incidència de les inundacions i Ferrés li va recordar que ell estava en el govern quan es va construir el mercat municipal per sota el nivell del carrer. En acabar el debat, Evarist Puig, de la Comissió d'Afectats, el va valorar així.
L'única candidatura que no va assistir al debat va ser la d'Entesa, al·legant que el debat seria poc útil perquè es tracta d'una qüestió tècnica. Entesa aposta per un pla tècnic per a la gestió de les aigües de pluja del municipi, amb un pla d’inversió seriós i un compromís pressupostari plurianual.
Totes les notícies:
18/05/2026 - Medi Ambient Projecte del Museu de la Pesca per repoblar espècies de peix autòctones
El Museu de la Pesca de Palamós impulsa un programa per reduir la pèrdua de la biodiversitat...
18/05/2026 - Societat 89 donacions de sang i 28 de plasma en la jornada doble al CAP Palamós
El Banc de Sang i Teixits i l'Associació de Donants han saldat amb 89 donacions de sang i 28 de...
18/05/2026 - Successos Mor una persona al seu domicili per una crisi cardiorespiratòria
Un ampli operatiu d'emergència es va desplegar aquest dissabte a Palamós, per atendre una persona...
18/05/2026 - Serveis Setmana amb 3 escales de creuer al port de Palamós
Avui comença una setmana amb força activitat pel que fa a les escales de creuer al port de...
18/05/2026 - Societat El 'Fit Jove' prepara activitats d'esport i salut per a l'estiu
Les àrees de Joventut, Esports, i Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós posen en marxa una...