05/05/2015 Política
La candidatura de CUP Palamós i Sant Joan.
La Candidatura d’Unitat Popular de Palamós i Sant Joan va presentar ahir a la nit el seu programa per a les eleccions municipals del 24 de maig. És un programa exhaustiu i que el cap de llista de CUP, Joan Bohigas, qualifica d’atrevit i pensat per a les persones. El programa posa l’accent en la transparència, la participació i proposa municipalitzar els serveis concedits a empreses privades.
La candidatura de la CUP proposa, entre altres coses, reduir la despesa del pressupost municipal, prioritzant la de tipus social i sense demanar crèdits. Un element transversal en tot el programa és la municipalització de serveis que ara estiguin externalitzats. També es planteja crear una regidoria dedicada específicament a lluitar contra l'atur i crear una assemblea d'aturats. CUP derogaria, d'altra banda, les ordenances de civisme i via pública. Pel que fa al model urbà, defensa rescatar sòl urbanitzable, fer aparcaments dissuassoris, creant un espai cultural a l'aire lliure a la Planassa i un jardí botànic a l'Arbreda. Joan Bohigas, cap de llista de CUP a Palamós i Sant Joan, defineix així el programa.
La Candidatura d'Unitat Popular insisteix en la cultura de la participació ciutadana, comprometent-se a fer consultes vinculants. Per a Joan Bohigas és una qüestió que està en el mateix funcionament de la formació.
La CUP incorpora al seu programa electoral a Palamós el compromís ètic que els seus regidors ocupin el càrrec un màxim de dos mandats i que la retribució econòmica sigui limitada i vagi a parar al partit. També rebutja la duplicitat de càrrecs i l'establiment de pactes de govern, si no és la força política més votada. CUP també basarà la seva acció política municipal en la lluita per la independència de Catalunya.
En el lloc web palamos.cup.cat podeu consultar el programa electoral.
Totes les notícies:
08/10/2026 - Política Raquel Gallego (PSC) abandonarà la política activa quan acabi aquest mandat
La socialista Raquel Gallego posarà el punt i final a la seva trajectòria com a regidora de...
08/10/2026 - Política JuntsxCat troba a faltar capacitat de negociació en el conflicte amb la Policia Local
Els conflictes entre l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan i la seva Policia Local no s'acabaran si...
08/10/2026 - Societat 'L'Oca a la Plaça': promoció del català pels infants i joves de Palamós i Sant Joan
El Servei de Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan ha iniciat el projecte 'L'Oca...
08/10/2026 - Cultura Tres sessions de 'Contes de natura i de bosc', avui al Biblionadons
La Biblioteca Municipal de Palamós i Sant Joan programa aquesta tarda l'activitat de contes per a...
07/10/2026 - Política JuntsxCat augura un pressupost municipal 2027 prorrogat
El portaveu de Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan, Raimon Trujillo, està...