21/04/2015 Societat
Imatge de l'acte respectuós que s'ha fet aquest matí a l'Institut.
Bona part del professorat i dels alumnes de l’Institut d’Ensenyament Secundari de Palamós han fet aquest matí cinc minuts de silenci en memòria del professor mort ahir a mans d’un alumne, a l’institut Joan Fuster de Barcelona. L' escola Vedruna també s'ha afegit a l'homenatge amb una concentració al patí del centre. Han estat uns senzills actes en què s'ha convidat a reflexionar sobre aquest tràgic incident, que la comunitat educativa coincideix a assenyalar com a un fet aïllat.
Recordem que un alumne de tretze anys de l'institut barceloní es va presentar ahir a classe armat amb una ballesta i un ganivet. Possiblement sota els efectes d'un brot psicòtic, el jove va apunyalar i matar un professor de 35 anys i va causar ferides lleus a quatre persones més. Avui, a les onze del matí, l'Institut de Palamós ha volgut recordar la víctima amb cinc minuts de silenci. Alumnes i professors s'han reunit al pati del centre i han guardat un silenci respectuós que ha acabat amb un gran aplaudiment. Hi ha hagut també representació de l'Ajuntament de Palamós, amb l'alcaldessa Teresa Ferrés i la regidora d'Ensenyament, Raquel Gallego. Per la seva banda, l'escola Vedruna també ha mostrat la seva solidaritat amb el Joan Fuster, amb una concentració d'alumnes i professors al pati. Les comunitats educatives d'arreu del país han convocat actes com aquest per a reflexionar sobre els fets de l'institut Joan Fuster. Escoltem Ana Elvira Sánchez, del sindicat USTEC-STES.
CITA ANA ELVIRA SÁNCHEZ 1
La representant sindical creu que s'ha de mostrar un rebuig general a la violència, per bé que el cas d'ahir pugui ser aïllat i motivat per un desequilibri emocional.
CITA ANA ELVIRA SÁNCHEZ 2
El govern de la Generalitat ha decretat un dia de dol oficial pel crim de l'institut Joan Fuster. El govern ha suspès fins a la mitjanit d’avui la celebració de recepcions i actes oficials, i les banderes onegen a mig pal en els edificis i dependències de la Generalitat i corporacions públiques de Catalunya.
Totes les notícies:
18/08/2026 - Política Som-hi vol revisar els accessos a la platja Gran i demana una Junta de Portaveus
18/08/2026 - Política Raül Núñez (JuntsxCat) reclama ampliar el servei de socorrisme a les platges
El candidat de Junts per Catalunya a l'alcaldia de Palamós en les eleccions municipals de l'any...
18/08/2026 - Cultura Les Braves ja preparen el segon Bingo Musical Català
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà la Diada de l'Onze de Setembre a Palamós...
18/08/2026 - Esports Un grup de joves de Palamós i Sant Antoni arriba a la semifinal del Campionat del món de hip hop
Un grup de ballarins joves de Palamós i de Sant Antoni han aconseguit arribar a les semifinals de...
17/08/2026 - Cultura Avui comença el II Curs internacional de flauta travessera de Palamós
Amb la benvinguda als alumnes i l'acte oficial d'inauguració, aquest matí comença la segona...