09/04/2015 Societat
Un dels xiringuitos de la platja Gran de Palamós.
Empresaris que han perdut la concessió de xiringuitos a les platges de Palamós han recollit més d’un miler de firmes de suport, que avui han entrat al registre municipal. Afirmen sentir-se agreujats perquè diuen que no han tingut tota la informació necessària i que el cànon econòmic té un pes excessiu en la valoració final del concurs. L’Ajuntament de Palamós nega aquests dos extrems i defensa la legalitat i la transparència de tot el procés.
L'Ajuntament ha posat aquest any a concurs públic els serveis que es presten en el domini públic de les platges del municipi. Això inclou el servei de bar dels xiringuitos, el lloguer d'hamaques, de patins, caiacs o les escoles de vela, entre altres. En alguns casos, aquestes concessions han canviat de mans, obligant alguns empresaris a posar el punt i final a molts anys d'activitat. Per a garantir la lliure concurrència pública, la normativa europea que regeix aquestes licitacions impedeix primar aspectes com els anys d'experiència o l'origen local dels concessionaris. Tot i això, els empresaris que han perdut la concessió se senten agreujats. Diuen que no han estat prou informats del nou rumb que prenia el concurs i, sobretot, que s'ha primat excessivament la part econòmica de la licitació. Ester Yesares, que fins ara portava un dels xiringuitos de La Fosca, ho ha explicat així.
Des de l'Ajuntament de Palamós s'explica que el vessant econòmic de la licitació era només una tercera part de la puntuació total. La resta es referia a temes no vinculats al cànon. Gràcia Artigas, regidora de Turisme.
Els empresaris han recollit fins ara 1.177 firmes de suport a la seva queixa. Avui les han entrat al registre de l'Ajuntament però pensen continuar amb la recollida, ara també a través d'Internet.
Totes les notícies:
24/09/2026 - Societat CSIF denuncia que l'Ajuntament externalitzi el càlcul dels complements endarrerits de la Policia Local
Aquesta mateixa setmana us hem explicat que l'Ajuntament de Palamós ha contractat una consultora...
24/09/2026 - Serveis L'Ajuntament de Palamós voldria tenir totes les parades adjudicades quan obri el nou Mercat Municipal
L'Ajuntament de Palamós preveu reobrir el Mercat Municipal, ja reformat, en els primers dies del...
24/09/2026 - Medi Ambient L'alcaldessa admet que caldrà reflexionar sobre el futur de les dutxes a la platja
L'Ajuntament de Palamós ha recuperat aquest estiu el servei de dutxes a les platges, que havia...
24/09/2026 - Obres i Urbanisme L'arbrat mort del passeig es replantarà abans no acabi la garantia de les obres
Han passat 6 mesos des de l'obertura completa del passeig del Mar de Palamós, després de les...
24/09/2026 - Serveis El creuer Scenic Eclipse II fa l'escala inaugural a Palamós
Avui hi ha escala de creuer al port de Palamós, i a més és inaugural. Es tracta de la primera...
Notícies relacionades: