Reaccions a la futura Llei d'ordenació del litoral.

19/03/2015 Societat


Els ajuntaments s'encarregaran d'autoritzar les activitats en zona pública litoral, a través de plans d'usos com el de les platges.

Els ajuntaments s'encarregaran d'autoritzar les activitats en zona pública litoral, a través de plans d'usos com el de les platges.

Després del primer procés participatiu de la Llei d’ordenació del litoral, que es va fer ahir a Palamós, ja hi ha les primeres reaccions d’alguns sectors que, d’una manera o una altra, estan lligats a la gestió dels espais públics marítims i terrestres. L’ecologisme mostra recel cap a la normativa, mentre els empresaris del sector de l’oci la veuen com una bona oportunitat.

Segons la nova Llei, el Govern de Catalunya serà l'administació de referència en l'ordenació del litoral, en compliment de les competències que li dóna l'Estatut. Jaume Grau, d'Ecologistes en Acció, assegura que no ho veuen clar.



Grau explica que estudiaran a fons el text proposat per la Generalitat i que decidiran si hi presenten al·legacions.



Des del col·lectiu Fecasarm, que reuneix els locals d'oci nocturn, opinen que la Llei d'ordenació del litoral facilitarà la relació amb els ajuntaments, que els empresaris preveuen més fluida. Ho diu el secretari general de l'entitat, Joaquim Boadas.



La Llei dóna un major protagonisme als ajuntaments, que tindran competències per a autoritzar determinades activitats en l'espai públic marítim-terrestre. Podran cobrar un cànon i els diners es destinaran al manteniment d'aquests espais. La normativa distingeix diferents tipus de platges, des de les naturals fins a les urbanes, i fixa quines activitats es poden fer en cadascuna d'elles.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...