L'atur registrat baixa al febrer d'un 3'6 per cent a Palamós.

04/03/2015 Societat


Les oficines de treball de la Generalitat han vist disminuir el registre d'aturats. (Foto: Ràdio Palamós).

Les oficines de treball de la Generalitat han vist disminuir el registre d'aturats. (Foto: Ràdio Palamós).

L’atur registrat a Palamós va baixar durant el mes de febrer d'un 3’6 per cent, respecte al mes anterior, i se situa en 1.477 persones. La reducció arriba fins al 8 per cent si comparem amb les xifres d’ara fa un any. Les dades de l’atur confirmen una molt incipient reactivació econòmica, per bé que els principals sindicats asseguren que és poc rellevant i que encara no s’està creant ocupació.

Així ho pensa Bartomeu Compte, secretari general del sindicat Comissions Obreres a les comarques gironines.



Des de la Unió General de Treballadors, Camil Ros, afirma que la millora de les xifres d'inscrits a les llistes d'atur no pot amagar la precarietat de les polítiques de contractació.



Sigui com sigui, les 1.477 persones que configuren l'atur registrat de febrer a Palamós, són la millor dada en aquest mes des de l'any 2009. La xifra suposa rebaixar d'un 3'6 per cent l'atur del gener, i, d'un any a l'altre, marca una reducció de vuit punts en la desocupació. Segons les darreres dades publicades el passat desembre, la taxa d'atur de la població activa de Palamós és del 19'77 per cent. S'espera que les xifres vagin millorant a partir d'ara, amb la perspectiva ja de l'inici de la temporada turística de Setmana Santa.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...