22/01/2015 Societat
Imatge d'una manifestació contra les retallades en la sanitat pública. (Foto: Ràdio Palamós)
El problema de la falta de finançament de la sanitat pública al Baix Empordà ha arribat fins al Síndic de Greuges de Catalunya. El delegat sindical de Comissions Obreres a l’hospital de Palamós, Carles Roig, va presentar una queixa aprofitant la recent visita al municipi de l’equip del Síndic català. Ho va fer a títol personal però no descarta reunir més persones que facin la mateixa actuació. L’objectiu és denunciar que el pressupost sanitari que es destina al Baix Empordà està per sota de la mitjana de Catalunya.
Cada ciutadà del Baix Empordà té assignats 700 euros anuals per a la sanitat pública, mentre la mitjana catalana és de gairebé 970. Des del patronat que gestiona l'hospital i des del mateix Consell d'Alcaldes de la comarca s'ha denunciat sovint aquesta situació, agreujada per l'estacionalitat d'una població que creix exponencialment a l'estiu. Ara el tema ha arribat també al Síndic de Greuges de Catalunya. El seu equip va visitar Palamós ara fa vuit dies per a recollir queixes ciutadanes. Carles Roig, treballador de l'hospital i delegat sindical, va aprofitar per presentar el cas del greuge del finançament sanitari a la comarca. Ell mateix ho ha explicat a Ràdio Palamós.
Carles Roig ha presentat la queixa a títol personal. El seu objectiu és que hi hagi més gent que segueixi el seu exemple i que ajudi a fer pressió.
El finançament dels serveis públics de salut al Baix Empordà està gairebé un trenta per cent per sota de la mitjana del país.
Totes les notícies:
30/01/2026 - Maria Puig diu que el govern està per complir tots els compromisos, no només amb JuntsxCat
El govern municipal de Palamós treballa pel compliment dels acords amb Junts per Catalunya, que...
30/01/2026 - Una persona ferida amb arma blanca en una baralla a la Planassa
Una persona ferida per arma blanca, dos detinguts, i un agent dels Mossos d'Esquadra lesionat, és...
30/01/2026 - Acord per millorar l'atenció a les persones amb Parkinson al Baix Empordà
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà i l'Associació Gironina de Parkinson col·laboraran...
30/01/2026 - Andy Lou Quartet presenta el seu nou CD a La Gorga
Fusions Grup Vocal organitza avui divendres la presentació al Teatre La Gorga de Palamós del nou...
30/01/2026 - 'Scandalo': cabaret còmic i musical amb Mery Ferrer
El gènere del cabaret còmic i musical serà protagonista aquest diumenge a La Gorga, de la mà de...