21/01/2015 Societat
Ambulància medicalitzada del SEM, al servei d'urgències de l'hospital de Palamós. (Foto: Ràdio Palamós).
El sindicat Metges de Catalunya denuncia que l'ambulància medicalitzada amb base a l’hospital de Palamós pot desaparèixer, amb la reordenació que vol fer el Sistema d’Emergències Mèdiques. Aquesta dotació seria substituïda per una en què l’equip sanitari ja no estaria liderat per un metge, sinó per personal d’infermeria. El sindicat creu que això pot suposar un risc per a pacients potencialment crítics i que poden necessitar una assistència mèdica immediata.
Metges de Catalunya creu que estan en qüestió les ambulàncies de suport vital avançat amb base als hospitals de Palamós, Blanes i Campdevànol. El contracte de transport sanitari de Catalunya ja està en fase de licitació. Si prospera la reordenació que té en ment el Sistema d'Emergències Mèdiques, aquestes ambulàncies medicalitzades serien substituïdes per un altre tipus d'unitats que no tindrien un metge en la seva dotació. L'equip d'atenció immediata, en aquest cas, estaria liderat per personal d'infermeria. El sindicat creu que aquest personal estaria obligat a fer una feina que no li pertoca en casos en què hi hauria pacients crítics pel mig, amb el risc que això suposaria per a la salut d'aquests usuaris. Precisament en aquest sentit s'ha manifestat el delegat sindical de Metges de Catalunya a l'hospital de Palamós, David Gràcia.
Metges de Catalunya creu que si tira endavant la supressió del metge en algunes ambulàncies també s'atempta contra la seguretat jurídica del personal sanitari que s'haurà de fer càrrec d'aquestes funcions. David Gràcia.
Des del sindicat Metges de Catalunya asseguren que, si prospera, la supressió d'algunes ambulàncies medicalitzades, tal i com les coneixem ara, podria entrar en vigor després de l'estiu.
Totes les notícies:
30/01/2026 - Maria Puig diu que el govern està per complir tots els compromisos, no només amb JuntsxCat
El govern municipal de Palamós treballa pel compliment dels acords amb Junts per Catalunya, que...
30/01/2026 - Una persona ferida amb arma blanca en una baralla a la Planassa
Una persona ferida per arma blanca, dos detinguts, i un agent dels Mossos d'Esquadra lesionat, és...
30/01/2026 - Acord per millorar l'atenció a les persones amb Parkinson al Baix Empordà
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà i l'Associació Gironina de Parkinson col·laboraran...
30/01/2026 - Andy Lou Quartet presenta el seu nou CD a La Gorga
Fusions Grup Vocal organitza avui divendres la presentació al Teatre La Gorga de Palamós del nou...
30/01/2026 - 'Scandalo': cabaret còmic i musical amb Mery Ferrer
El gènere del cabaret còmic i musical serà protagonista aquest diumenge a La Gorga, de la mà de...