20/01/2015 Societat
Recollida de firmes el 9N a Palamós. (Foto: ANC).
L’Assemblea Nacional Catalana de Palamós i Sant Joan va recollir més de 3.700 firmes de suport a la denúncia contra l’Estat espanyol per conducta antidemocràtica. La recollida, recordem-ho, es va fer el dia 9 de novembre durant la jornada participativa en què es va votar simbòlicament per l’autodeterminació de Catalunya. D’altra banda, un centenar de veïns del Baix Empordà ja s’han autoinculpat judicialment per haver participat en aquesta mobilització.
L'autoinculpació s'ha fet com a mesura de suport al president de la Generalitat, Artur Mas, i a les conselleres Joana Ortega i Irene Rigau, per la querella interposada per la Fiscalia General de l'Estat. Des de finals de desembre, un centenar de persones del Baix Empordà que van votar al procés participatiu del 9N ja s'han autoinculpat al jutjat de Sant Feliu de Guíxols. Josep Amat és membre de l'ANC al Baix Empordà.
D'altra banda, després del procés de validació i registre s'ha sabut que l'Assemblea va recollir a Palamós 3.703 firmes de suport a la denúncia internacional contra l'Estat espanyol per no permetre la celebració d'una consulta formal d'autodeterminació a Catalunya. El procés de recollida es va fer el 9N coincidint amb el procés participatiu que va mobilitzar 2'3 milions de persones arreu del país.
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...