14/01/2015 Política
Dolors Cruz i Kelo Martí, durant la roda de premsa d'aquest matí.
Els dos regidors de Convergència i Unió a l'Ajuntament de Palamós, Kelo Martí i Dolors Cruz, han tornat a escenificar avui el trencament entre el grup municipal i la direcció local de Convergència Democràtica de Catalunya. Els edils han acusat el president de l'executiva, Raimon Trujillo, de sembrar la discòrdia entre la militància local convergent. També li ha tocat el rebre a Glòria Prim, fins fa poc portaveu del grup municipal, a qui acusen d'haver-se venut per un sou, en entrar a l'equip de govern.
Kelo Martí i Dolors Cruz són els dos regidors que li queden al grup de Convergència i Unió, després que tres edils han passat ja al grup dels no adscrits. Aquest migdia han comparegut davant els mitjans de comunicació per tal de valorar la situació que envolta Convergència Democràtica a Palamós i, de fet, han aprofitat l'ocasió per a repartir a tort i a dret. Responsabilitzen principalment al president local del partit, Raimon Trujillo, a qui acusen de dividir i enfrontar la militància, per la mala gestió que s'ha fet amb la tria del candidat a les pròximes eleccions municipals. Kelo Martí s'ha referit a Trujillo en aquests termes.
Amb això queda clar el trencament entre el grup municipal i la direcció local convergent, després que el mateix Raimon Trujillo ja hagués manifestat dies enrere que no hi ha relació entre les dues parts. Martí i Cruz han reiterat avui el seu desacord amb la possible candidatura de Jordi Pallí a l'alcaldia de Palamós, una candidatura que, diuen, han imposat Trujillo i altres membres de l'executiva local. Per cert, ja hi ha data per a l'assemblea de militants que haurà de ratificar Pallí com a cap de llista. S'ha convocat per al 29 de gener. Kelo Martí, però, ha qüestionat avui que aquesta assemblea es pugui fer perquè, contradient el president local de Convergència, assegura que el partit encara no ha resolt la impugnació que ell mateix va presentar a la reunió de l'executiva que va apostar per la candidatura de Jordi Pallí, en detriment de la de Glòria Prim. Precisament, Prim ha estat també el blanc de les crítiques dels regidors de CiU, que asseguren sentir-se traïts per ella. La regidora no adscrita, que ha deixat Convergència i que s'ha integrat en el govern municipal liderat pel PSC, ha estat acusada així per Dolors Cruz.
Cruz també ha acusat, en aquest sentit, la socialista Teresa Ferrés de voler treure rèdit polític de la incorporació de Prim a l'equip de govern, a costa d'un sou que repercuteix en l'erari públic, ha dit. D'altra banda, Kelo Martí i Dolors Cruz han confirmat que es mantindran com a regidors de Convergència i Unió fins a final de mandat. Martí farà la feina de portaveu municipal.
Totes les notícies:
18/03/2026 - L'Ajuntament i l'ACA faran analítiques per garantir la salubritat de l'aigua de bany de Castell
L'Ajuntament de Palamós i l'Agència Catalana de l'Aigua han acordat fer analítiques regulars de...
18/03/2026 - La Cambra de Palamós veu més a prop el Pla director del port
La Cambra de Comerç de Palamós confia que l'aprovació inicial del Pla director del port i la...
18/03/2026 - Jornada sobre intel·ligència artificial aplicada a l'empresa
La Cambra de Comerç de Palamós, en col·laboració amb l'Ajuntament del municipi, organitzarà...
18/03/2026 - VOX demana més contundència amb els qui fan negoci amb el padró
El grup municipal de VOX, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, demana actuar amb més...
18/03/2026 - 'Converses de taverna' parla de com és viure en un vaixell
El cicle divulgatiu sobre la cultura marinera 'Converses de taverna' programa una sessió, a les 6...