24/12/2014 Política
El grup de CiU pot passar dels cinc regidors que tenia a l'inici del mandat a tant sols dos.
Raimon Trujillo, president de CDC a Palamós, diu que desconeixia les intencions de Prim de deixar Convergència i Unió i recorda, en tot cas, que el grup municipal fa temps que va per lliure i que no segueix les directrius de l'executiva local del partit. Per la seva banda, el president local d'UDC, Santi Iglesias, entén que la decisió de la regidora és personal però la lamenta i diu que situacions com aquestes no beneficien la coalició.
Avui hem volgut conèixer com han vist els presidents locals dels dos partits que formen Convergència i Unió el nou capítol que ha viscut el grup municipal de la federació. Aquesta és la valoració que fa Raimon Trujillo, president de Convergència Democràtica de Catalunya a Palamós, sobre la decisió de Glòria Prim.
Santi Iglesias, president d’Unió Democràtica de Catalunya a Palamós, lamenta la decisió de Glòria Prim de deixar el grup municipal de CiU. Iglesias diu que situacions com aquesta no són bones per a la coalició però entén que és una decisió personal i elogia la tasca de Prim com a regidora. Iglesias ha descartat que cap membre d’Unió rellevi Prim al grup municipal el que resta de mandat en cas que aquesta deixi definitivament el consistori.
A tot això, el procés de tria del cap de cartell de CiU encara està en marxa. Un procés que Prim ha qualificat de surrealista i que, diu, posa en safata la reelecció a Teresa Ferrés. El president de CDC a Palamós, Raimon Trujillo, no hi està d'acord i ha contestat així a l'encara portaveu de CiU a l'Ajuntament.
Per la seva banda, el president local d'Unió, Santi Iglesias, no ha volgut pronunciar-se sobre si Jordi Pallí ha de ser o no el candidat de CiU. Iglesias recorda que no participen directament en el procés de tria. Això sí diu que mantenen reunions regulars amb la secció local de Convergència i confien que aquesta ratifiqui aviat el cap de llista de la coalició.
Com ja hem anat explicant des d'aquest informatiu, la lluita interna a Convergència Democràtica de Catalunya per a trobar candidat a les municipals està sent dura. La part majoritària de l'executiva ha apostat per Jordi Pallí, en detriment de la regidora Glòria Prim. Ara mateix, Pallí està pendent que el partit doni resposta a les condicions que ha posat per a ser cap de llista. Després, la militància tindrà l'última paraula.
Totes les notícies:
03/10/2026 - Societat El Baix Empordà, en perill màxim per pluges torrencials en les properes hores
El Meteocat situa la nostra comarca en el nivell 6 sobre 6 entre les vuit del matí de demà...
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...