27/11/2014 Cultura
Imatge d'arxiu del claustre del Mas del Vent. (Foto: Ràdio Palamós).
L’alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, diu que encara que es demostri que el claustre del Mas del Vent no és d’origen romànic, continua sent un element arquitectònic i històric important. L’Ajuntament creu que el municipi n’hauria de poder treure un rendiment patrimonial i turístic, i en aquest sentit negocia amb la propietat de la finca que el conjunt pugui ser visitable.
Tot just la setmana passada es va conèixer el dictamen de l'estudi encarregat pel Departament de Cultura de la Generalitat al catedràtic d'Història de l'Art, Eduard Carbonell. L'informe assegura que el claustre que hi ha a la finca del Mas del Vent, al sector de La Fosca de Palamós, no és romànic. Es tractaria, segons això, d'una reproducció historicista construïda en el primer tram del segle vint. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, creu que, tot i això, el conjunt del Mas del Vent continua sent un element singular i de valor.
La Generalitat ha de dir ara què fa amb l'expedient de declaració de Bé Cultural d'Interès Nacional que va obrir en relació al claustre. Teresa Ferrés afirma que, independentment d'això, Palamós treballa perquè el claustre sigui visitable.
Cal recordar que hi ha especialistes, com ara el professor d'Història de l'Art Medieval de la Universitat de Girona, Gerardo Boto, que mantenen que el claustre del Mas del Vent és d'origen romànic. Boto, concretament, el situa com a el claustre de la catedral vella de Salamanca.
Totes les notícies:
05/08/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós ha immobilitzat 60 patinets aquest any
La Policia Local de Palamós ha requisat uns 60 patinets en el que portem d'any, fruit dels...
05/08/2026 - Societat L'atur a Palamós trenca 4 mesos de baixades i repunta una mica al juliol
L'atur registrat a Palamós va pujar lleugerament durant el mes de juliol, segons les dades de...
05/08/2026 - Cultura Montgrins i La Principal de la Bisbal protagonitzen el Concert de Sardanes de la Costa Brava
El festival Amb So de Cobla es va estrenar ahir a la nit a Palamós amb el concert de l'Orquestra...
05/08/2026 - Medi Ambient Comuns pregunta al Govern pel sabotatge de boies a Castell-Cap Roig
El Grup de Comuns al Parlament de Catalunya ha demanat explicacions al Govern de la Generalitat pel...
05/08/2026 - Societat Els productors pesquers de Mallorca estudien el model de Palamós
L'Organització de Productors Pesquers de Palamós ha rebut aquesta setmana la visita d'una...