06/11/2014 Societat
L'Espai de Distribució d'Aliments atén une 350 famílies necessitades. (Foto: Ràdio Palamós)
La despesa de l’Ajuntament de Palamós en accions de tipus social ha crescut de més d’un 80 per cent en els últims set anys. En bona part això està justificat per les necessitats generades per la situació de crisi econòmica, que s’ha traduït en la creació de nous serveis com ara l’Espai de Distribució d’Aliments. Des de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania es reclama més implicació de la Generalitat perquè la demanda d’ajuda està superant la capacitat de resposta dels ajuntaments.
L'any 2008, el pressupost de l'Àrea tenia un capítol de transferències de 295 mil euros. El pressupost de 2015 dispara aquesta xifra fins als 539 mil, un 82 per cent més. Aquest salt s'explica bàsicament per la posada en marxa de nous serveis i ajudes, molts d'ells vinculats directament a les necessitats socials que ha generat la crisi econòmica. La regidora d'Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Palamós, Yolanda Aguilar, explica que el municipi ha intentat donar resposta a aquesta demanda social, però afegeix que no ho pot fer tot sol.
En els últims anys, Palamós ha creat l'Espai de Distribució d'Aliments, que ara mateix atén unes 350 famílies que no poden cobrir les necessitats alimentàries bàsiques. També s'ha creat el Centre Obert, per a assistir fora de l'horari escolar nens de famílies sense recursos, i s'han més que doblat les ajudes d'urgència per a cobrir serveis bàsics. Yolanda Aguilar.
En el primer semestre d'aquest any, els serveis socials municipals de Palamós han entrevistat un 12 per cent més d'usuaris que en el mateix període de l'any anterior. El motiu és que moltes famílies van esgotant les prestacions i els subsidis per atur i acaben reclamant ajuda per a fer front a la subsistència diària.
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...