27/10/2014 Societat
Activitat en un quiròfan de l'hospital de Palamós. (Foto: ssibe).
La llista d’espera per a operar-se a l’hospital de Palamós ha baixat un 5’3 per cent en relació a la que hi havia fa un any. Són dades del Departament de Salut, on també destaca que el temps d’espera mitjà supera els sis mesos, el més llarg dels hospitals de la Regió Sanitària de Girona. Artroscòpies i pròtesis de genoll i maluc són els procediments que acumulen una llista més àmplia i un temps d’espera més alt.
Segons la darrera actualització de les dades, feta el mes de juny d'aquest any, el centre hospitalari palamosí tenia 1.180 pacients quirúrgics en llista d'espera. Això és un 5'37 per cent menys que els que hi havia el juny de 2013. És el tercer hospital gironí amb més gent pendent d'operar-se, després del Josep Trueta de Girona i de l'hospital de Figueres, que és el que en té més. La doctora Montserrat Tura, adjunta a la direcció assistencial de l'hospital palamosí, demana que la Generalitat ajusti més els criteris de finançament a les necessitats de la població del Baix Empordà. També diu, però, que aquesta població ha de ser conscient del cost de les operacions.
Per aquest ordre, les cataractes, les pròtesis de genoll, els galindons, les artroscòpies o les pròtesis de maluc són els procediments quirúrgics no urgents que tenen més llista d'espera a l'hospital de Palamós. Algun d'ells acumula demores que van dels vuit als tretze mesos. Això fa que aquest centre sigui el que té més temps d'espera de tota la Regió Sanitària de Girona, amb una mitjana de 6'2 mesos.
Totes les notícies:
29/09/2026 - Societat Els agents de la Policia Local de Palamós deixen de fer hores extres
La plantilla de la Policia Local de Palamós ha decidit deixar de fer hores extres, segons ha...
29/09/2026 - Successos Detenen una parella per amenaçar amb un ganivet el porter d'un local de la Planassa
La Policia Local de Palamós ha detingut un home i una dona per, presumptament, amenaces amb arma...
29/09/2026 - Societat Protecció Civil activa l'alerta de l'INUNCAT davant un dimarts de pluja intensa
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d'alerta el Pla d'emergències per...
29/09/2026 - Serveis El port de Palamós tanca avui les escales de setembre amb el Silver Spirit
El port de Palamós posarà avui el punt i final a les 10 escales de creuer que ha rebut al llarg...
29/09/2026 - Societat Creu Roja prepara el seu segon sopar solidari
El 15 d'octubre vinent, Creu Roja Palamós celebrarà la segona edició del seu Sopar Solidari....
Notícies relacionades: