20/10/2014 Medi Ambient
El Pavelló Municipal, una de les instal·lacions on es promou l'eficiència energètica. (Foto: Ràdio Palamós).
El Pla d’Acció d’Energìa Sostenible de Palamós, ja és una realitat. El Ple municipal d’aquest mes l’ha aprovat per unanimitat, obrint la porta a tota una sèrie d’actuacions per a reduir el consum energètic i, per tant, les emissions de gasos amb efecte hivernacle. D’acord amb el Pacte d’alcaldes per a la sostenibilitat, aquestes emissions s’han de restringir d’un 20 per cent fins a l’any 2020.
Tot i que ara s'hagi aprovat, el Pla d'Acció d'Energìa Sostenible de Palamós ja s'estava aplicant en alguns aspectes. Per exemple en inversions com ara l'adquisició de vehicles elèctrics per al servei de recollida d'escombraries o amb la instal·lació d'enllumenat públic de baix consum. Èrik Solés, regidor de Medi Ambient.
En aquest sentit, l'Àrea també ha fet activitats de sensibilització ambiental i de divulgació entre la ciutadania, les llars, els centres de treball i els responsables d'activitats econòmiques de Palamós. Cal tenir en compte que les accions recollides al PAES es basen tant en les actuacions produïdes des de l'Ajuntament, com en les activitats econòmiques del municipi. Les propostes se centren en, per exemple, delimitar les temperatures de confort dels equipaments, promoure l'ús de focus de tecnologia led o la reducció de la utilització dels ascensors per a destinar-la només a persones amb mobilitat reduïda. D'acord amb el Pacte d'alcaldes per a la sostenibilitat, el document preveu reduir d'un 20 per cent l'emissió de gasos d'efecte hivernacle, fins a l'any 2020. Èrik Solés, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós parla del punt en què es troba el municipi en aquest tema.
A Palamós, la major part de la responsabilitat d'emissió de gasos contaminants la concentren l'activitat domèstica i els transports ordinaris, amb un 44 i un 41 per cent del total, respectivament. El 13 per cent està vinculada als residus i, només un 2 per cent, a l'activitat de l'administració.
Totes les notícies:
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...
02/10/2026 - Cultura Activitats al poblat iber de Castell amb motiu del 'Cap de setmana ibèric'
Aquest cap de setmana se celebra el 26è 'Cap de setmana ibèric', que organitza el Museu...