01/10/2014 Societat
El carrer Major de Palamós, ahir durant la concentració. (Foto: Ràdio Palamós).
Centenars de persones es van reunir ahir al vespre davant l’Ajuntament de Palamós com a senyal de protesta per la suspensió cautelar de la consulta d’autodeterminació del 9 de novembre, per part del Tribunal Constitucional. El manifest de la mobilització, convocada per l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural, titlla l’acció del Constitucional d’atac a les institucions democràtiques del país. Amb aquest acte, l’ANC i Òmnium comencen la campanya per a la consulta del 9N.
Responent a la crida efectuada per aquestes dues entitats, el tram del carrer Major de Palamós, entre les places de la Vila i del Forn, es va omplir amb centenars de persones. Els participants, la majoria amb la samarreta groga, símbol del moviment cívic en favor del dret a decidir, van mostrar el seu rebuig a la decisió del Tribunal Constitucional de suspendre la Llei de Consultes de la Generalitat i, per tant, la convocatòria de la votació popular d'autodeterminació del dia 9 de novembre. Els organitzadors van llegir un manifest crític amb aquesta resolució i que crida a mantenir la mobilització i a tirar endavant la campanya per a poder votar. Eulàlia Gili, coordinadora de l'Assemblea Nacional Catalana a Palamós i Sant Joan.
Prèviament a la lectura del manifest, Eulàlia Gili va explicar que el dia 4 comença la campanya d'enquestes porta a porta per a definir les expectatives que tindria la gent en cas que Catalunya fos independent. En paral·lel, l'ANC i Òmnium volen que els espais públics es tenyeixin de groc per demostrar que la mobilització ciutadana en favor de la consulta està més viva que mai.
La concentració d'ahir al vespre davant l'Ajuntament de Palamós va acabar amb el cant d'Els Segadors, per part de tots els assistents.
Totes les notícies:
19/09/2026 - Esports El Palamós CF debuta a la lliga amb una derrota davant el Lloret (2-0)
El Palamós ha perdut per dos gols a zero davant el Lloret en el primer partit de la temporada...
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
Notícies relacionades: