25/09/2014 Societat
Una mobilització contra la LOMCE a Palamós, en una imatge d'arxiu. (Foto: Ràdio Palamós).
La plataforma ‘L’Empordà es mou’, que aplega comunitats educatives de la comarca contràries a la Llei Wert i a les retallades en l’ensenyament públic, vol servir de model a altres mobilitzacions reivindicatives similars. Aquest cap de setmana els seus responsables es desplacen a Barcelona per explicar la seva experiència, en un acte convocat per la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya.'L'Empordà es mou' va néixer ara fa aproximadament un any. Aplega professors, pares i mares, i alumnes d'escoles de la comarca, preocupats per l'aplicació de la LOMCE i per la retallada de diner públic en l'ensenyament. El seu principal objectiu és informar i sensibilitzar sobre les conseqüències que pot tenir per a les generacions futures l'aplicació d'una normativa com és l'anomenada Llei Wert. Segons la plataforma, el problema generat per la LOMCE va molt més enllà del tema lingüìstic i afecta de ple el model escolar de qualitat, integrador i basat en la igualtat d'oportunitats. La feina que està fent 'L'Empordà es mou' ha arribat fins a altres comunitats educatives, que ara la volen conèixer més a fons. Dissabte es reuneixen a Barcelona amb la federació que aplega les AMPA's de Catalunya. Pepi Escudero, portaveu de la Plataforma.
CITA PEPI ESCUDERO 1
Escudero és conscient que la feina pràcticament acaba de començar i que arribar als objectius requerirà un camí llarg.
CITA PEPI ESCUDERO 2
Els activistes de 'L'Empordà es mou' es continuen reunint tots els dimecres a les portes dels centres escolars, vestits amb samarretes grogues, per a proclamar les seves reivindicacions en favor d'un ensenyament públic de qualitat.
Pepi Escudero 1
Pepi Escudero 2
Totes les notícies:
28/09/2026 - Cultura Èxit de públic a la Tecnofan Party que es consolida com a punt de trobada dels amants de la cultura digital
L'onzena edició de la Tecnofan Party de Palamós ha superat totes les expectatives i consolida...
28/09/2026 - Política JuntsxCat demana al parlament la millora de l'institut escola Vila-romà
Junts per Catalunya ha presentat una proposta de resolució al Parlament, per desencallar el...
28/09/2026 - Societat L'hospital de Palamós digitalitza les biòpsies
El Servei d'Anatomia Patològica de l'hospital de Palamós ha començat el procés de...
28/09/2026 - Serveis Els càmpings gironins demanen millores en el transport públic
El sector dels càmpings gironinis reclama millores en el transport públic i enllaços més...
28/09/2026 - Societat L'Associació de Donants de Sang de Girona fa 50 anys
L'Associació de Donants de Sang de Girona va celebrar ahir, en un acte al Teatre Municipal de la...
Notícies relacionades: