04/09/2014 Societat
Els turistes russos han baixat d'un 20 per cent a Catalunya. (Foto: laxarxa.com)
La reducció del turisme rus ha tingut aquest estiu una incidència petita al Baix Empordà, segons el Gremi d’Hostaleria de la Costa Brava centre. D’una banda perquè en venen menys que en altres indrets del litoral català, i perquè els que ho fan tenen un poder adquisitiu alt i no els afecten les fluctuacions en el canvi del ruble. En el conjunt de Catalunya, es calcula que el turisme rus ha caigut aquest any d’un 20 per cent. Del milió de turistes que ens van visitar l’any passat, aquest 2014 només ho hauran fet 800 mil. A la comarca del Baix Empordà, la davallada no ha tingut tanta incidència com en altres destins com la Costa Daurada o la Costa Brava Sud. Platja d’Aro és el principal destí del turisme rus a l’Empordà, pel seu potent teixit comercial. Martí Sabrià, gerent del grup Costa Brava Centre, explica per què s’ha notat menys la caiguda del turisme procedent de Rússia.
CITA MARTÍ SABRIÀ 1
La davallada del turisme rus té més repercussió en el volum total de pernoctacions perquè són visitants que acostumen a fer estades més llargues que els turistes d’altres orígens. Martí Sabrià.
CITA MARTÍ SABRIÀ 1
La crisi política entre Rússia i Ucraïna, i, per extensió, entre Rússia i la Unió Europea, ha estat un altre factor desencadenant de la reducció de turistes russos en el conjunt de Catalunya.
Martí Sabrià 1
Martí Sabrià 2
Totes les notícies:
11/08/2026 - Successos Un noi ferit greu en un accident a la zona d'Els Bàsics
Un noi va quedar ferit de gravetat ahir a la tarda després de patir un accident mentre es banyava...
11/08/2026 - Serveis L'Ajuntament diu que la solució per a l'aparcament haurà de tenir en compte el Pla director del port
Palamós necessita una solució estructural i permanent pel problema de l'aparcament. Ho diu el...
11/08/2026 - Societat Segona jornada de donació de sang al passeig del Mar
Aquesta tarda es farà la segona de les tres jornades consecutives de donació de sang, que el Banc...
11/08/2026 - Societat Precaucions per veure l'eclipsi amb seguretat pels vostres ulls
Demà al vespre hi haurà un eclipsi total de sol. Un esdeveniment que no és corrent de veure i...
11/08/2026 - Societat SSIBE defensa l'activitat mutual i privada com una eina més contra l'infrafinançament de la salut pública
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha consolidat l'activitat mutual i privada de...