L'atur frena la tendència a la baixa dels últims sis mesos.

03/09/2014 Societat


El final de la temporada turística provoca el fre de la reducció de l'atur. (Foto: Ràdio Palamós).

El final de la temporada turística provoca el fre de la reducció de l'atur. (Foto: Ràdio Palamós).

L’atur a Palamós es va mantenir pràcticament estable durant el mes d’agost, segons les dades del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat. La xifra va augmentar de només dues persones i es va situar en els 1.191 desocupats. Això sí, es trenca la dinàmica de rebaixa de l’atur que havia començat al febrer i que s’havia mantingut ininterrompudament fins ara. És un punt d’inflexió que es produeix habitualment cada any, coincidint amb el final de la temporada alta d’activitat turística.Si comparem la xifra d'aturats que estan inscrits a Palamós amb la que hi havia ara fa un any, el nombre és un 7'6 per cent menor. De fet, per a trobar una xifra més baixa hauríem de retrocedir fins a l'any 2008. Sigui com sigui, les 1.191 persones sense feina que hi ha apuntades a l'Oficina de Treball de la Generalitat a Palamós són només dues més que les que hi havia al juliol, però trenquen una dinàmica de reducció de la desocupació que es mantenia ininterrompuda des del febrer. Un fet habitual cada any, coincidint amb l'acabament de molts contractes de la temporada turística. Dolors Bassa és la secretària general del sindicat UGT a les comarques gironines.
CITA DOLORS BASSA
Si se segueix la dinàmica dels últims anys, la xifra d'aturats continuarà repuntant fins al desembre, quan torna a baixar lleugerament pels contractes temporals que es fan per la campanya comercial de Nadal.


Dolors Bassa



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...