04/07/2014 Societat
Les segones residències tenen un pes important en l'allotjament turístic a la Costa Brava centre.
El gerent de la Unió d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, Martí Sabrià, seria partidari que els municipis cobressin un Impost sobre Béns Immobles especial a les vivendes de segona residència. És una experiència, segons Sabrià, que ja s’ha provat a Itàlia i que serviria perquè els municipis turístics amb una càrrega important d’aquest tipus d’habitatge, tinguessin una nova font d’ingressos.El gerent del grup Costa Brava Centre explica que l'experiència ja s'ha aplicat a la regió italiana de la Toscana. Sabrià raona que els municipis, com ara Palamós, on el pes de la segona residència és molt gran, surten molt poc beneficiats de l'aplicació de la taxa turística. Per això creu que pot ser una bona solució gravar tot aquest parc d'habitatge estacional amb un IBI especial que doni recursos complementaris als municipis turístics.
CITA MARTÍ SABRIÀ 1
Les zones amb molta segona residència, assegura Martí Sabrià, pateixen molt més el fenomen de l'estacionalitat turística.
CITA MARTÍ SABRIÀ 2
El gerent de la Unió d'Hostaleria i Turisme es queixa que només una ínfima part de l'oferta d'apartaments turístics contribueix a la taxa turística que la Generalitat va implantar a final de l'any 2012.
Martí Sabrià 1
Martí Sabrià 2
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: