20/05/2014 Obres i Urbanisme
El Mas Oliver, a tocar de la plaça de Mossèn Gumersind.
L’Ajuntament de Palamós haurà de pagar una expropiació pels terrenys del Mas Oliver, situats en ple nucli de Sant Joan, a tocar de la plaça de Mossèn Gumersind. Estan qualificats com a equipament i l’Ajuntament en volia obtenir l’ús a través d’un conveni urbanístic. La propietat no hi va estar d’acord i el litigi va acabar als tribunals. La sentència judicial, que ja és ferma, ha donat la raó a les propietàries de la finca i força el municipi a expropiar si vol donar ús públic a aquest espai. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, assegura que la sentència els ha sorprès.
CITA TERESA FERRÉS 1
Ferrés diu que han fet un càlcul aproximat del què l'Ajuntament haura de pagar per l'expropiació del Mas Oliver, conegut també com Can Displàs, però creu que encara és aviat per a fer pública cap xifra. Probablement, entre els diners que exigeixi la propietat i els que ofereixi l'Ajuntament, haurà de ser el jurat provincial d'expropiacions qui acabi dictaminant el preu final. I un cop expropiada la finca, qualificada com a sòl per a equipaments, què en farà l'Ajuntament de Palamós?. L'alcaldessa diu que encara no ho saben però que, en principi, l'edifici del mas es vol conservar.
CITA TERESA FERRÉS 2
El Mas Oliver té la singularitat de ser un mas que ha quedat integrat dins la trama urbana que ha anat generant el nucli de Sant Joan en el seu creixement urbanístic. Quan l'immoble sigui municipal, se n'haurà de fer una valoració tècnica per saber quin pot ser el seu aprofitament. Traçant un paral·lelisme, en els últims anys el municipi ha tret rendibilitat, per exemple, a l'antic Mas Guàrdies, cedit per l'hospital de Palamós i que s'ha convertit en un local veïnal polivalent.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
29/01/2026 - Palamós defensa que els ajuntaments puguin pagar serveis públics amb l'Impost turístic
L'Ajuntament de Palamós confia que la reformulació de l'Impost turístic de Catalunya, que grava...
29/01/2026 - Els municipis del Baix Empordà reclamen més dotació de Mossos d'Esquadra
Els principals municipis del Baix Empordà reivindiquen des de fa temps disposar d'una dotació...
29/01/2026 - Junts per Catalunya vol un text refós del planejament urbanístic
El grup municipal de Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, demana la...
29/01/2026 - 'Una quinta portuguesa', avui al Cicle Gaudí a La Gorga
En una iniciativa de l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palamós, i com cada últim dijous de...
29/01/2026 - El sènior del CE Palamós fa un salt endavant en el segon curs amb Joan Carles Mora a la banqueta
El sènior masculí A del Club Esportiu Palamós, que juga a la Primera Catalana de bàsquet, està...