La Generalitat aprovarà un decret per a protegir els ajuntaments de la LRSAL.

15/05/2014 Societat


La nova llei afectaria les competències municipals de serveis bàsics com els de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania.

La nova llei afectaria les competències municipals de serveis bàsics com els de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania.

La Generalitat regularà les competències dels ajuntaments catalans a través d'un decret. La mesura es pren davant el retard que porta l'aprovació de la Llei de Governs Locals de Catalunya. L'objectiu de tot plegat és un blindatge de les competències dels ajuntaments catalans, davant els efectes de la llei estatal que el govern del Partit Popular ha posat en vigor aquest any.Per a contrarrestar això, la Generalitat promou una Llei de Governs Locals de Catalunya però, abans, ha decidit impulsar una sèrie de mesures via decret. El text, segons el Departament de Governació, estarà a punt abans de final de mes. Es regularan així els serveis que donen els municipis davant el retard en l'aprovació de la reforma local catalana, que els ha de blindar davant la llei estatal, en vigor des del mes de gener. Marc Prat és el secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals.
CITA MARC PRAT
La Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local ha estat molt contestada des del món local català. La majoria d'ajuntaments del país s'han afegit a un recurs d'inconstitucionalitat, considerant que la reforma de l'administració local impulsada per l'Estat és un procés recentralitzador que trepitja les competències autonòmiques i municipals.


Marc Prat



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...