26/02/2014 Societat
Operacions amb granel al port de Palamós
Un clúster d’empreses del sector porcí de les comarques gironines vol que el port de Palamós sigui la porta d’entrada a les seves importacions de pinsos i cereals. La Cambra de Comerç ja ha demanat a l’Estat que habiliti un punt d’inspecció fitosanitària per a aquesta activitat. Seria una estructura més senzilla que la d’un Punt d’Inspecció Fronterer, una reivindicació històrica del port que, fins ara, el govern central ha anat posposant.Els empresaris gironins del porcí reben habitualment el subministrament de cereals a través del port de Tarragona. Els costos logístics, però, els serien molt més assequibles si aquestes importacions entressin pel port de Palamós. Aquesta instal•lació, però, no treballa amb productes alimentaris perquè no disposa de control fitosanitari. Perfilada l'existència d'una necessitat concreta, la reivindicació d'aquest control pren més força, com explica el president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera.
CITA XAVIER RIBERA 1
Xavier Ribera confirma que ja s'ha parlat amb Madrid per tal que s'habiliti un control fitosanitari al port de Palamós, que només precisaria del trasllat puntual d'una sèrie de personal.
CITA XAVIER RIBERA 2
Per poder entrar cereals al port de Palamós caldria una estructura més senzilla que la d’un Punt d’Inspecció Fronterer, una reivindicació històrica del port que, fins ara, el govern central ha anat posposant. El port palamosí va rebre l’any passat un trànsit de 260 mil tones de mercaderies.
Xavier Ribera 1
Xavier Ribera 2
Totes les notícies:
28/10/2025 - La Fundació Banc dels Aliments necessita voluntaris pel Gran Recapte a Palamós
Palamós participarà en el Gran Recapte d'Aliments els dies 7 i 8 de novembre i, a dia d'avui,...
28/10/2025 - Segona sessió del concurs juvenil de cuina 'Focs creuats', demà a l'Espai del Peix
L'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós ha iniciat la sisena edició del concurs de cuina...
28/10/2025 - Els farmacèutics premien la campanya de SSIBE contra les benzodiazepines
El 28è congrés de la Sociedad Española de Farmacéuticos de Atención Primària ha distingit el...
28/10/2025 - SOS Costa Brava s'oposa al projecte 'Camí de mar'
La plataforma SOS Costa Brava mostra la seva oposició al projecte 'Camí de mar'. Parlem d'una...
28/10/2025 - El Palamós CF tornarà a l'Estadi Municipal el diumenge que ve
24 setmanes després de fer-hi l'últim partit, el Palamós Club de Futbol tornarà a jugar aquest...