18/02/2014 Societat
Xavier Buch, president del Consell de Governs Locals de Catalunya. (Foto: diarimaresme.com)
El Consell de Governs Locals de Catalunya alerta dels llocs de treball que es podrien perdre amb la Llei de reforma de l’administració local que promou l’Estat, i que els sindicats xifren en uns 30 mil. Avui es fa la segona de les dues jornades organitzades pel Consell i per la Diputació de Barcelona per tractar els efectes que pot tenir aquesta reforma en el municipalisme a Catalunya. Miquel Buch és el president del Consell de Governs Locals de Catalunya. Avui ha explicat les conseqüències laborals que pot tenir la retallada de competències municipals que planteja el govern central.
CITA MIQUEL BUCH 1
Buch ha escenificat una vegada més el rebuig del municipalisme català a la reforma de les administracions locals que pretén el PP. Assegura que el procés sobiranista està influint en la posició de l'Estat en aquest tema.
CITA MIQUEL BUCH 2
Les Jornades 'Governs Locals. Km0', que giren al voltant de les conseqüències que tindrà la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local, han tractat avui les afectacions sobre els sous dels electes i la dedicació que tenen. En el cas de les ciutats més grans de 500 mil habitants o capitals de demarcació, la normativa marca un límit de 100 mil euros, tot i que permet no aplicar-lo si tenen els comptes sanejats. A partir d'aquí hi ha un escalat descendent fins arribar a les localitats de menys de mil habitants, on els alcaldes i regidors no podran dedicar-se a temps complet i tindran sous inferiors que variaran en funció del temps que els ocupi la seva tasca. Es calcula que una vuitantena d'alcaldes catalans, com a mínim, s'hauran d'abaixar el sou a causa de la reforma local aprovada pel govern central,
Xavier Buch 1
Xavier Buch 2
Totes les notícies:
15/09/2026 - Política Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós amb proposta d'elecció de nou Síndic de Greuges
Després de l'habitual pausa de l'agost, com cada tercer dimarts de mes avui reapareix el Ple...
15/09/2026 - Serveis Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós
Des de primera hora d'aquest matí fa escala al port de Palamós el creuer Silver Ray, de la...
15/09/2026 - Societat Palamós capta 69 donacions de sang en la jornada extraordinària al passeig del Mar
La donació extraordinària de sang que es va fer aquest dissabte passat al passeig del Mar de...
15/09/2026 - Cultura Un centenar d'infants participen a l'activitat de l'ANC 'Juguem en català!'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós fa un molt bon balanç de la primera edició de la...
15/09/2026 - Societat SSIBE amplia la cartera de serveis privats amb una clínica dental
L'Àrea Mutual i Privada de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ha ampliat la seva oferta...
Notícies relacionades: