10/02/2014 Obres i Urbanisme
L'espai on es construirà el circuit.
Avui han començat les obres de construcció d’un circuit de motocròs al paratge de la Fontoriola, al municipi de Palamós i en el límit amb Vall-llobrega. Són 25 mil metres quadrats d’un espai lúdic que també inclourà la pràctica del paintball. Les obres duraran uns dos mesos i el complex es posarà en marxa a la primavera. Ha estat un projecte polèmic perquè l’Ajuntament de Vall-llobrega s’hi oposa al•legant que el circuit provocarà contaminació acústica.Avui mateix, de fet, ha entrat una instància al registre municipal de Palamós, demanant l'anul·lació dels acords d'aprovació de la llicència ambiental del projecte i de la llicència d'obres. L'alcalde de Vall-llobrega, Rufino Guirado, ha explicat a aquesta emissora que, si Palamós ignora aquesta petició, aniran als tribunals per la via del contenciós administratiu.
CITA RUFINO GUIRADO 1
El projecte de l'àrea lúdica el promou l'empresa Palamós Start Point. El terreny on es construirà, d'uns 25 mil metres quadrats, està situtat al paratge de la Fontoriola, al darrere mateix del supermercat Dia que hi ha a tocar de la carretera C-31. Els tràmits per tirar endavant el projecte han durat més de tres anys. El primer obstacle era canviar els usos agrícoles de la parcel·la pels d'àrea esportiva de lleure, fet que va ser autoritzat l'any 2012 per la Comissió d'Urbanisme de Girona. El següent pas va ser tramitar la llicència ambiental davant l'Ajuntament de Palamós. El procés va començar però el mateix ajuntament el va aturar el març de l'any passat, després que la Generalitat apostés per aplicar el tràmit d'avaluació ambiental, recollint un recurs d'alçada que havia fet Vall-llobrega. A l'estiu, però, la mateixa Generalitat va fer marxa enrere i va considerar que amb la llicència ambiental ja n'hi havia prou. Ara, amb l'aprovació definitiva d'aquesta llicència i amb la concessió del permís d'obres, ja hi ha via lliure. L'objectiu és que, d'aquí a només dos mesos, els terrenys acullin un circuit de motocròs i tres camps de paintball, un joc que recrea tècniques de combat i en què els participants van armats amb pistoles que disparen boles de pintura. El circuit tindrà un quilòmetre de longitud, amb una amplada mitjana de sis metres i mig, obstacles i un total de 14 revolts. Per a l'alcalde de Vall-llobrega, Rufino Guirado, una instal·lació que tindrà un impacte acústic per a un grup de veïns del seu municipi.
CITA RUFINO GUIRADO 2
Des de l'empresa que promou el complex lúdic s'insisteix que no hi haurà impacte acústic ni paisatgístic i que la instal·lació passarà els controls necessaris per certificar-ho.
Rufino Guirado 1
Rufino Guirado 2
Totes les notícies:
15/09/2026 - Política Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós amb proposta d'elecció de nou Síndic de Greuges
Després de l'habitual pausa de l'agost, com cada tercer dimarts de mes avui reapareix el Ple...
15/09/2026 - Serveis Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós
Des de primera hora d'aquest matí fa escala al port de Palamós el creuer Silver Ray, de la...
15/09/2026 - Societat Palamós capta 69 donacions de sang en la jornada extraordinària al passeig del Mar
La donació extraordinària de sang que es va fer aquest dissabte passat al passeig del Mar de...
15/09/2026 - Cultura Un centenar d'infants participen a l'activitat de l'ANC 'Juguem en català!'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós fa un molt bon balanç de la primera edició de la...
15/09/2026 - Societat SSIBE amplia la cartera de serveis privats amb una clínica dental
L'Àrea Mutual i Privada de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ha ampliat la seva oferta...
Notícies relacionades: