07/02/2014 Cultura
El Castell de Calonge acollirà dues conferències sobre el conflicte bèlic.
El municipi de Calonge commemora aquest cap de setmana el 75 aniversari del final de la Guerra Civil espanyola. Demà dissabte, el castell de Calonge acollirà diferents conferències i també la inauguració d’una exposició. Diumenge es descobrirà un monolit en record de les víctimes calongines del conflicte.L'alcalde de Calonge, Jordi Soler, ha volgut destacar especialment el fet que el reconeixement és per a les víctimes dels dos bàndols que es van enfrontar en la Guerra Civil.
CITA JORDI SOLER 1
Així ho constata el monolit que es descobrirà el diumenge i que estara situat davant l'hotel d'entitats de Calonge. Prèviament, el dissabte es faran els actes acadèmics. Hi haurà una conferència de l'historiador Pelai Pagès, que donarà una visió general de la Guerra Civil a Catalunya, i després prendrà el relleu l'historiador i periodista Albert Vilar, que presentarà les noves troballes sobre la guerra a Calonge. Les dues conferències es faran al Castell. Coincidint amb aixó també s'inaugurarà una exposició fotogràfica i documental. Jordi Soler, alcalde de Calonge.
CITA JORDI SOLER 2
Els actes de commemoració dels 75 anys de la fi de la Guerra Civil a Calonge estan organitzats per l'Ajuntament, en col·laboració amb el Cercle d'Estudis Calongins Colónico i amb el Club Motor Clàssic Calonge.
Jordi Soler 1
Jordi Soler 2
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...